Gå til innhold

Bedre lyd


Joe
 Share

Anbefalte innlegg

Tingen e at eg er ute etter å få bedre lyd fra bilen. Snakker ikke om lyd fra stereo anlegget , men motoren ( 318i M43 E46).

Ute etter :

1. Dypere lyd. ( grommere ? )

2. Like stille , men gjerne stillere enn normal.

3. Fin å høre på.

Ikke ute etter :

1. Råne lyd dvs. høyt så hele byen kan høre.

2. Ikke bli eu godkjent.

Hva må gjør eg for å oppnå disse punktene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har AC Schnitzer på min Z3 2.8 og kan anbefale det, akkurat passe en det er jo veldig dyrt. Da jeg var i Tyskland på BMW forhandler var f.eks en helt ny Z4 påmontert Schnitzer eksos + litt styling av samme merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er det optimale er skaffe seg større eksosrør (ikke for stort..), evt få noen til å lage custom anlegg. Trimkam hjelper ihvertfall bra på lyden, både på høye turtall og ved tomgang. Deilig rallyaktig lyd som får deg til å være mer fornøyd med bilen din (mener jeg da ) Men det endrer jo litt motorens effektregister..

Har selv Simons bakpotte på min 318 og det låter ikke noe spesielt. Supersprint, Scorpion og Eisenmann har rykte på seg for å ha en dyp og småsint lyd :) Supersprint får man til 318 ihvertfall.

Åpent filter er også et lite must for å få hele pakka. Men er det RÅ lyd du skal ha tak i - få støpt et carboninnsug!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rally lyd er ikke eg ute etter. Hondaen min har denne lyden, men det er fordi den har et hull et eller annet sted.

Det skal være dyp og brumlende, men likevel stillegående. Tenkte det kunne vært litt stilig. Er ikke ute etter noe rånete, bare noe som er fint å høre på. Syntes næmlig at originalen minner om lyden til en toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...