Jump to content

Register reim bytte

-=BMW-318i=-
 Share

Recommended Posts

Register reimen på min BMW E36 318i (M40) ble byttet på 200.000km, å nå er den snart passert 239.500km så da er det vell på tide å bytte igjenn da. Det jeg lurer på er om hvor mye en slik jobb koster på ett bmw verksted, eller om det lønner seg å sette denn in til ett annet verksted?

Det er sikkert greiest å bruke bmw verksted da de må ha et spesialverktøy for å låse av svinghjulet i tillegg til til ett verktøy for å låse av kamaksling.

Viss du ikke skal bruke BMW verksted så er det jo bare å høre om de har utstyret som trengs.

Er en smal sak å bytte selv også da det ikke er noe problem å lage "spesial verktøet" som trengs.

Dette er går temmelig greit å bytta ja. Bare vær veldig nøyaktig med timingen. Men hvis man tar av toppen og lar alt stå i sammeposisjon skal det klaffe.

Den svinghjulslåseren filte jeg bare til å dytta litt teip rundt for å at den skulle stå bom rolig. Er du heldig lar BMW forhandleren deg låne spesialverktøyet for et kort tidsrom, evt mot betaling.

Et tips om du skal sende det på verksted er ihvertfall å demontere så mye som mulig.

Parker bilen utenfor verkstedet og plukk av ALT som er i veien så de bare trenger å skru av reima og tre den på igjen. Kan umulig bli dyre jobben. Skulle gå greit for 400kr på mitt nærmeste verksted.