Gå til innhold

E28: El. vindusheisene drar ikkje opp vinduet


Teekay1983
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått begynt på prosjektet med å konvertere til elektriske vindusheiser. Er jo egentlig ein enkelt prosjekt. Har fått montert heisene i bakdørene og laget eit "sjølvbygdt" ledningsnett til dei. Strømmen tar jeg foreløpig fra ei 12 volt likestrøm strømforsyning som jeg kjøpte på biltema. Uten motstand går heisene opp og ned enkelt som bare det, men med ein gong heisene skal dra opp vinduet så sier det stopp. Vinduet går 2-3 milimeter opp før motorene ikkje klarer å dra mer. Kan ikkje sjå at det er noen annen forskjell på dører med manuelle heiser og de med elektriske, enn at heisene er forskjellige. Delane er selvfølgelig ikkje nye lenger, men det ser jo ut som at alt fungerer bortsett fra dei ikkje klarer å sku opp vinduet.

Vinduet er også relativt tungt å dra opp dersom jeg bare bruker hendene.

Noen tips til hva som gjør at heisene ikkje fungerer optimalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg i hvertfall prøve å si i den første posten så har jeg prøvd å dra opp og ned vinduet med hendene og jeg synest det hadde litt for mye motstand. Pakningene som ødelegger??

Hva kan eventuelt gjøres for at pakningene ikkje skal stramme/lage for stor motstand??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...