Gå til innhold

Overhaling av motor


acewolf
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat skrudd av masse deler på min motor. Skal bytte reg. reim, kamaksel, løftere, stempelringer og rådelager.

Men en ting!, er ikke helt sikker på om jeg husker hvor alt skal stå hen ;) alt av slanger til og fra motor. Finnes det noen steder som har det. En slags oversikt eller.no??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smart ting å gjøre som jeg gjør før jeg demonterer er å ta masse bilder av åssen ting ser ut når det er montert og masse bilder mens jeg demonterer. så har man sin egene lille manual på åssen alt skal sitte sammen,

men du kan også ta å se på online ekt om det er noe hjelp der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange andre seie her, er det ein fordel å merke delene før du teke dei fra kvarandre. Ein mekanikar som har gjort den slags rep på den samme motoren x antall ganger, kan berre demontere det og kaste det i ein haug og samtidig sette det sammen igjen fordi han har gjort det x antal gongar før og veit kor det skal henne. Men for oss som ikkje har gjort det tusen vis av gonger, er det ein fordel å merke opp og ta bilder. Da får du liksom ein peikepin på kor ting skal henne.

Det enkleste er vel som folk seie å gå inn på EKT og sjå om du får ein peikepinn derfra. Ein anna ting er at nokon som har samme motoren som deg, kan ta ein del bilder og sende til deg sånn at du får ein viss peiling.

Lykke til iallefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...