Jump to content

m20 turbospørsmål..


e.30.turbo
 Share

Recommended Posts

hei,lure på en ting angående m20 motor med turbo..fikk hør i dag at man må ha tennigsforsyver før å få bedre effekt??stemmer d??en som også sa at bluggen under innsugen kunne takes av for att dette skulle funke??eventuelt va anbefales??på forhånd takk..

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er røret som går fra undersiden av innsuget og ned i blokka du tenker på, så skal du bare la det stå. Mange tror at man får overtrykk der når man monterer turbo, men det er KUN veivhusventilasjon. Noen tror også det er hovedoljereturen fra topp til blokk, men oljereturkanalene ligger på venstre side av blokka og kan tydelig ses fra utsiden.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er røret som går fra undersiden av innsuget og ned i blokka du tenker på, så skal du bare la det stå. Mange tror at man får overtrykk der når man monterer turbo, men det er KUN veivhusventilasjon. Noen tror også det er hovedoljereturen fra topp til blokk, men oljereturkanalene ligger på venstre side av blokka og kan tydelig ses fra utsiden.
er snakk om en sensor som ligger unner spjellhuset.. er en plugg ting der;D
Link to comment
Share on other sites

regner med det var du som ringte meg her om dagen, men ser propan og stian har svart deg på spørsmålene dine. Som sagt kan du øke ladetrykket ved bruk av tenningsforskyver og dra ut mer effekt. Men alt er relativt (les: så lenge resten av motoren tåler belastningen)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...