e.30.turbo Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 hei,lure på en ting angående m20 motor med turbo..fikk hør i dag at man må ha tennigsforsyver før å få bedre effekt??stemmer d??en som også sa at bluggen under innsugen kunne takes av for att dette skulle funke??eventuelt va anbefales??på forhånd takk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
propan Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Bedre effekt er en bivirkning med tennings forskyver,den senker tenning ved turtall for å motvirke tenningsbank,og man kan deretter ha mer ladetrykk=hk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stian329 Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Hvis det er røret som går fra undersiden av innsuget og ned i blokka du tenker på, så skal du bare la det stå. Mange tror at man får overtrykk der når man monterer turbo, men det er KUN veivhusventilasjon. Noen tror også det er hovedoljereturen fra topp til blokk, men oljereturkanalene ligger på venstre side av blokka og kan tydelig ses fra utsiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
propan Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Men napp av slangen til toppdeksel og blend slangen med noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nygaard Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Hvis det er røret som går fra undersiden av innsuget og ned i blokka du tenker på, så skal du bare la det stå. Mange tror at man får overtrykk der når man monterer turbo, men det er KUN veivhusventilasjon. Noen tror også det er hovedoljereturen fra topp til blokk, men oljereturkanalene ligger på venstre side av blokka og kan tydelig ses fra utsiden. er snakk om en sensor som ligger unner spjellhuset.. er en plugg ting der;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
propan Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Det er TPS. Den kan stå. Med data sprut som kun bruker map sensor er den overflødig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ehrnst Posted April 16, 2006 Share Posted April 16, 2006 regner med det var du som ringte meg her om dagen, men ser propan og stian har svart deg på spørsmålene dine. Som sagt kan du øke ladetrykket ved bruk av tenningsforskyver og dra ut mer effekt. Men alt er relativt (les: så lenge resten av motoren tåler belastningen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now