boost Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 noen som vet hva forsikringselskapet treng? kvittering på kjøpe kansje? men om felgene er kjøpt brukt godtar selskapet om me skriver ein kjøps sum der? korleis blir dette? har nettopp handla meg dyre felger.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mack10 Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Bilde tror eg skal holde.. Har forsikra mine men det gikk inn i bilen da liksom. Fikk beskjed at om eg hadde bilde av delene på bilen så skulle det gå bra.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boost Posted April 14, 2006 Author Share Posted April 14, 2006 okey.. får ringe å høre... har no tatt 100 bilde eg no hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
RogE36R Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 okey.. får ringe å høre... har no tatt 100 bilde eg no hehe Vel... Hvor er de??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrZZ Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Husk at det går som løsøreforsikring hos de fleste (alle?) forsikringsselskapene. Gjensidige er meget bra på dette. Her går også bilstereo under og styling som er montert på bilen. Gjensidige har veldig greie priser på dette. Hvis man enten skal ha 10 000,- eller 40 000,- i løsøreforsikring, så koster det ikke mange hundrekronene i forskjell i året. Er vel kanskje rundt 6-700,- i året for 40 000,- i løsøre. Dette er uansett om man har bare ansvar, delkasko eller fullkasko. Sparebank1 har derimot en annen strategi. Hvis man skal ha (bare!) 10 000,- i løsøre, så må man minst ha delkasko. Skal man ha 15 000,- (minnes det var dette), så må man ha fullkasko... Idiotisk og DYRT sted å forsikre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boost Posted April 14, 2006 Author Share Posted April 14, 2006 okey ... får ringe å høre da:) ska skaffe meg låsebolter å Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrZZ Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Låsebolter tror jeg er litt oppskrytt. Hvis man er en tjuv, og har planer om å stjele felger (man bærer dem ikke bare rundt, så man har åpenbart en bil å ha dem i og evt gode planer fra før av), så har de nok GARANTERT med seg et stort sett med forskjellige nøkler til slike låsebolter. Så det kan være heller penger ut av vinduet. I tillegg.. hvis du skrur dem på for hardt, ødelegger tennene på boltene, eller at dem setter seg fast, så sliter man. For da sitter dem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boost Posted April 14, 2006 Author Share Posted April 14, 2006 ja sjønner du.. mn mn får sjå ke ein finne på hehe er no alarm på bilen da.. hehe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrZZ Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Heh. Jeg skriver det jo ikke for å være kjip, men kan være litt dumt å "stole" blindt på slikt. Men alle monner drar vel Du får se hva du vil. Ordentlige slike bolter, koster vel rundt 300,- minnes jeg. (vet ikke helt om man burde stole på biltema/torshov/etc-bolter, med tanke på at de er billige, og alle kan kjøpe mange av disse (les: tjuver)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
boost Posted April 14, 2006 Author Share Posted April 14, 2006 jau da... felger kan skaffes igjen.. berre dei ikkje øydleger noe på bilen mens dei driver på hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimmerlars Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Kjøp BMW låsebolt da vel. Drar ikke over spora på den. Har aldri jeg greid ihvertfall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts