Gå til innhold

Bytte av motor!


acewolf
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en 92 mod bmw 316 e36. Har hatt endel problemer med motoren, og hadde i tankene å bytte reg.reim, kamaksel og stempelringer. Men så var det en som sa til meg at jeg burde prøve å få tak i en 318 eller 318is motor.

Er det vanskelig å bytte ut min motor med en 318?? og er det bare å sette den rett inn, eller er det mye tilpassingsarbeid???

Hvordan er det med hjerne og ledningsnett, passer dette overens??

Hadde vært flott hvis noen med erfaring kunne gitt meg et par gode råd ang dette.

-Jan Ivar-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har ikke noe å si hvor gammel bilen er om du putter i samme størelsen som før.. Men siden bilen din er registrert i norge før 1.1.96 så trenger du ikke betale avgift for å putte i større motor,var nok det de over her tenkte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg noen med e36 som skal bygge om bilen til m3 eller noe. De selger motorene meget billig fra min erfaring, og det er med girkasse og komplett ledningsnett. Skal du putte i en 6'er rekke må du nok oppgradere understellet noe, så dette vil koste litt mer. En del modifisering av motorfester må da påregnes. Når det gjelder forskjell i motorfester på 316 og 318 har jeg faktisk ikke peiling. Men regner ikke med at det er mer modifisering enn på en 6'er. Så det er absolutt gjennomførbart. Men tenk litt på godkjenning av bilen etterpå. Ring teknisk info på biltilsynet, og la dem gi deg en gjennomgang av hva som må til. De er positive til ombygging dersom du har kontakt med dem i fra starten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du sette inn en 318 motor fra en 92 modell så trenger du ikke noe modifisering av motorfester osv...ganske sikker på at gear kassen fra 316 din passer da også..tror det er samme bremsene på 318 som på 316 også!(???)

men det er ikke stor effekt forskjell fra en 316 til en 318!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...