Jump to content

Fusker fortsatt


dymo
 Share

Recommended Posts

Skrevet: Søn Feb 12, 2006 16:58 Tittel: Fusking

--------------------------------------------------------------------------------

Har en 96 318 i touring som fusker. Bilen går som normalt til tider, men andre ganger virker det som det er "kengurubensin" på tanken.

De vanligste årsakene er sjekket. fyldt kondensfjerner, ingen feilkoder er lagret, nye plugger er montert, nytt luftfilter er montert. Nye pluggkabler og lambda er byttet samt bensin filter. men fortsatt så kommer denne fuskingen. Bilen kan stå å gå på tomgang og plutselig stoppe, likeledes når du kjører så er det plutselig som det ikke er mer pådrag å hente. Har hørt at katalysatoren er en mulig årsak. Noen som har meninger eller tips

Er det andre som har dette problemet ? Og har noen et godt forslag til hva årsaken kan være ? Begynner å bli rimelig fortvilet. :x:cry:

Er takknemmelig for svar.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt samme problem på min bil. Fusking spesielt når motoren er kald. Sendte den på verksted og de diagnoserte at det var kamakselgiveren først. Så de skiftet den og den er ny. Fuskingen kom tilbake. Så sa verkstedet at eg måtte bytte nye plugger. Lambdasonder ble sjekket men den var ok. Helt til vi kom fram at det var luftmengdemåleren som var dårlig. Skiftet den med garanti på delen og bilen gikk som en kule etterpå. Hele vimsvamsen kostet meg kun 3500 kr. da verkstedet gikk med på at eg fikk nedsatt pris etter at de hadde diagnosert feil 2 ganger på rad. :wink:

Link to comment
Share on other sites

detter den på turtall når den sviver på tomgang? det gjør min, og når jeg har stått lenge i ro fjusker den når jeg klemmer på gassen... har hørt det er tomgangsmotoren som er ødelagt då!;)

Link to comment
Share on other sites

Ved en tilfeldighet så kom jeg til å sjekke om det kom normalt trykk ut av eksospotta ved tomgang og ved pådrag. Det gjorde det ikke. På tomgang var alt ok, men ved pådrag kom det mindre trykk ut av potta.

Tok ned eksosanlegget, og det viste seg at katalysatoren var tett. Ved tomgangskjøring hadde eksosen utstrømning mulighet, men når katalysatoren ble ordentelig varm og gasspådrag på over ca.2500 omd ble det til tider for stor motstand slik at motoren ikke fikk ut eksosen slik at fusking oppsto.

Håper dette kan været et tips å sjekke ut.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...