dymo Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Skrevet: Søn Feb 12, 2006 16:58 Tittel: Fusking -------------------------------------------------------------------------------- Har en 96 318 i touring som fusker. Bilen går som normalt til tider, men andre ganger virker det som det er "kengurubensin" på tanken. De vanligste årsakene er sjekket. fyldt kondensfjerner, ingen feilkoder er lagret, nye plugger er montert, nytt luftfilter er montert. Nye pluggkabler og lambda er byttet samt bensin filter. men fortsatt så kommer denne fuskingen. Bilen kan stå å gå på tomgang og plutselig stoppe, likeledes når du kjører så er det plutselig som det ikke er mer pådrag å hente. Har hørt at katalysatoren er en mulig årsak. Noen som har meninger eller tips Er det andre som har dette problemet ? Og har noen et godt forslag til hva årsaken kan være ? Begynner å bli rimelig fortvilet. Er takknemmelig for svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fr4nk Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Har hat fusking på min 316 to ganger: Første gang var det rett og slett av bilen min ikke ville ha Jet's 92 oktan, men heller 95. Andre gang var det dårlig kontakt inne i luftmengdemåleren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrZZ Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 En bil som ikke er fra krigen, skal vel heller ikke ha 92oktan heller? Står vel de fleste steder på en E36 at den skal ha 95oktan? Gjør da det i bensinlokket på min E36 318i 1991mod. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dymo Posted April 15, 2006 Author Share Posted April 15, 2006 Bruker kun 95 okt. Har sprayet over samtelige kontaktpunkter, så tror ikke dette er årsaken hos meg. Samtidig ville vel en slik årsak vært konstant ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joe Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Har hatt samme problem på min bil. Fusking spesielt når motoren er kald. Sendte den på verksted og de diagnoserte at det var kamakselgiveren først. Så de skiftet den og den er ny. Fuskingen kom tilbake. Så sa verkstedet at eg måtte bytte nye plugger. Lambdasonder ble sjekket men den var ok. Helt til vi kom fram at det var luftmengdemåleren som var dårlig. Skiftet den med garanti på delen og bilen gikk som en kule etterpå. Hele vimsvamsen kostet meg kun 3500 kr. da verkstedet gikk med på at eg fikk nedsatt pris etter at de hadde diagnosert feil 2 ganger på rad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dymo Posted April 15, 2006 Author Share Posted April 15, 2006 Mulig du har noe her ? bortsett fra at min fusker ikke når den er kald, bare ved varmkjørt motor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skazi Posted April 16, 2006 Share Posted April 16, 2006 detter den på turtall når den sviver på tomgang? det gjør min, og når jeg har stått lenge i ro fjusker den når jeg klemmer på gassen... har hørt det er tomgangsmotoren som er ødelagt då! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dymo Posted April 17, 2006 Author Share Posted April 17, 2006 Ved en tilfeldighet så kom jeg til å sjekke om det kom normalt trykk ut av eksospotta ved tomgang og ved pådrag. Det gjorde det ikke. På tomgang var alt ok, men ved pådrag kom det mindre trykk ut av potta. Tok ned eksosanlegget, og det viste seg at katalysatoren var tett. Ved tomgangskjøring hadde eksosen utstrømning mulighet, men når katalysatoren ble ordentelig varm og gasspådrag på over ca.2500 omd ble det til tider for stor motstand slik at motoren ikke fikk ut eksosen slik at fusking oppsto. Håper dette kan været et tips å sjekke ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now