Gå til innhold

Mister turtall og motorkraft i bakker


krakil
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lite peiling så for å ta hele historien gikk toppen på min 99 318 for en måned siden. Pakningen ble byttet og toppen planet, og bilen fungerte utmerket i to uker. Så kjørte jeg tanken nesten tom en dag og bilen begynte å fuske, særlig i oppoverbakker. Tenkte først det kunne være noe rusk fra bunn av tanken som ble dratt i systemet. Men den kan fungere veldig fint i flere dager så kommer det tilbake. Bilen virker til å være "snillest" på langturer.

For å beskrive symptomene mer så skjer det at (vet ikke om det er spesielt i oppoverbakker, eller om det bare er mye lettere å merke det da, har også fått symptomene flere ganger på flata) turtallet faller til rett under 2k og all motorkraft forsvinner. Jo mer gass jeg gir virker det til at bilen bare sliter enda mer, helt til jeg gir full gass. Da er plutselig bilen helt villig igjen. Til jeg evt slipper litt på gassen igjen, så forsvinner motorkraften og turtallet faller tilbake til rett under 2k.

I tillegg hører jeg en slags uregelmessig "tikking" (et tikk i ny og ne) når bilen har dette problemet.

Jeg har automatgir, hvis det kan være noe med den.

Noen som har noen idé?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...