E30 Turbo Skrevet April 15, 2006 Skrevet April 15, 2006 Ja, etter en sesong med prøving og feiling, er det klart for fortsettelse av prosjekt E30 Turbo. Det er i utgangspunktet en 85 mod. 320i, med 90 mod. 525 motor, diesel veiv, 320i råder, og smidde stempel. Dvs. 2.7 liter. Haltech e6x er montert, større turbo er kjøpt inn, og skal monteres, 465cc dyser er kjøpt inn, så tillegspruten blir pakket bort. Under vårpussen ble dessverre rust oppdaget, så prosjektet ble utvidet i den sammenheng. Bilen er nå ribbet, og vil bli lakkert i ny farve. Nytt innsugsplenum jobbes med i alu, og nytt spjeldhus er på handlelisten. Bur er også på ønskelisten. Videre er jeg ikke sikker på om jeg skal montere inn teppene i bilen igjen eller ikke. Det blir i så fall kjøpt inn nytt. Baksetene skal ofres, evt. bare 2 bøttestoler bak. (usikker hva jeg vil) Slik var den forrige sesong Under pansret forrige sesong Nytt for året er: -Haltech e6x -større turbo (garrett t04b) -åpen wastegate -popoff (har ikke handlet enda) -nytt innsugsplenum i alu -nytt spjeldhus (ikke handlet enda) -465cc dyser -3.73 utveksling diff m/25% brems + en med 3.25 utveksling -AEM bredbåndslambda m/ dig. måler -direct fire (3 stk dobble MSD coiler, fordelerløs tenning) -sveist topp, og planet, mirafrest, nye tettninger+++ (ikke montert) -o-ringet blokk (ikke gjort enda) -lakkeres og rustarbeid utbedres til 100% rustfri -SKAL godkjennes med turbo!!! Litt bilder av bilen pr. dags dato: Nyturbo VS gammel nyoverhalt topp Nydiffen 3.73 utv. og 25% brems MSD coilene Demontering påbegynt Rust i gulvet framme pass. side Ribbet innvendig Ribbet utvendig Rot i hele garasjen
Bimmerlars Skrevet April 16, 2006 Skrevet April 16, 2006 Deg fra bilforumet detta? Ser bra ut det her Gikk det helt fint å kjøre med LMM på trykksida?
stian329 Skrevet April 16, 2006 Skrevet April 16, 2006 -direct fire (3 stk dobble MSD coiler, fordelerløs tenning) Ser bra ut det her @Bimmerlars:har du sovna i timen?? Ser du ikke feilen her? /Stian
RonnyW Skrevet April 16, 2006 Skrevet April 16, 2006 ser bra ut, men hvilken farge går du nå for? lakk i motorrom også da
E30 Turbo Skrevet April 16, 2006 Forfatter Skrevet April 16, 2006 -direct fire (3 stk dobble MSD coiler, fordelerløs tenning) Ser bra ut det her @Bimmerlars:har du sovna i timen?? Ser du ikke feilen her? /Stian Hehe Mente wastespark! ser bra ut, men hvilken farge går du nå for? lakk i motorrom også da Denne gang blir det Plymouth Prowler Purple metallic, og det blir lakk i motorrom, innvendig i kupé, og bagasjerom. Det er denne fargen:
E30 Turbo Skrevet April 16, 2006 Forfatter Skrevet April 16, 2006 Deg fra bilforumet detta?Ser bra ut det her Gikk det helt fint å kjøre med LMM på trykksida? Ja, er på bilforumet også! Gikk å kjøre med den på trykksiden, men funket bedre da jeg flytta den på sugsiden. Satt den på trykksiden først etter råd fra Martin Skanche. Han mente gassresponsen ble bedre da.. Men fjæra må strammes i LMM. Et par tre hakk strammet jeg min tror jeg det var.
E30 Turbo Skrevet Mai 21, 2006 Forfatter Skrevet Mai 21, 2006 Huff, har glemt å oppdatere denne tråden! Har oppdatert på bilforumet, menmen.. Litt bilder fra det som er gjort da: plukket ned under og begynt å pusse og sveise rust tectylert etter å zinkbehandlet måtte brenne ut de gamle fóringene pusset ned og zinkbehandlet bærebru grunnet bærebru lakket bilen under med arcanol første strøk lakket bærearmene andre strøk lakket under buret tilpasses powerflexfóringene på plass i bærearmene greit resultat under? lakket innvendig også innvendig prøver å få fram farven lakket i bagasjerom tatt bort luftedysene i dashbord støpt glassfiber og tilpasset bakdelen til luftdysene klar til sparkling og lakk Var ikke lett å få fram farven på bildene, men ble MEGET fornøyd med den! Venter på nye hjullager så jeg kan få satt sammen bakstillingen igjen. Kjøpte ALT nytt i bakstillingen, bl.a. fjærene til håndbrekk/bremsene, bremseskjold, støttestag, håndbremswirene, ja, så si alt! Alle bremseslangene, alle bremserørene. Håper det blir bra når alt kommer på plass igjen!
Bimmerlars Skrevet Mai 21, 2006 Skrevet Mai 21, 2006 Vannvittig bra! Ble strøkent under den(det andre også alts ) Sandblåste du under bilen først?
E30 Turbo Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Skrevet Mai 22, 2006 Ja, sandblåste, sveiset et hull bak og et par framme, zinkbehandlet, tectylerte, og lakket. Er meget fornøyd med resultatet! Skal bli en fryd å ligge under der nå..
E30 Turbo Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Skrevet Mai 22, 2006 Slik ble instr. holderen ferdig lakket: Ferdig lakket
John H Skrevet Mai 22, 2006 Skrevet Mai 22, 2006 Dette såg skikkelig bra ut, morro og følge med på slike prosjekt ..skulle ønske eg hadde råd selv
E30 Turbo Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Skrevet Mai 22, 2006 Takktakk! Er jo bare å prioritere rett, så har man råd til det utroligste!
RonnyW Skrevet Mai 22, 2006 Skrevet Mai 22, 2006 Den fargen der var hvertfall utrolig feet.. Blir artig å se bilen ferdig. Er det lenge til lakkering utvendig eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå