Gå til innhold

Ford Granada på Autofil

PerEklund
 Share

Anbefalte innlegg

Er vel forden til Magnar Mydland/Mykland? MM Racing, dere snakker om eller hehe..

1200hk uten gass, 1500/1700 med gass :D

Eieren er jo også oppført i Guinness med verdens minste motorsykkel!

Eier, bilen (granadaen) og mini-motorsykkelen er med i Gatebilfilmen 2003 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1700hk og 2500nm my ass! Værste skrytehestene noen sinne. kunne sikkert kjørt fra den slappe granadaen med 325'n ikkesant :lol:

Sitat fra link:

Motoren er opprinnelig en top fuel motor som er "nedtrimmet".

Tror du vil slite med å holde følge faktisk.. Har sett selv denne stillestående med bakhjulene i rotasjon. På bakkegass.

Står respekt av slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra link:

Motoren er opprinnelig en top fuel motor som er "nedtrimmet".

Det er ikke noen top fuel-motor. De er gjerne på rundt 6000hk (og benytter seg av kompressor), og bruker dessuten noe sånt som 4 liter nitrometan i sekundet. De er ikke laget for vanlig bensin..

... men dragracing-motor er det. Den ble brukt i Pro Mod-klassen i USA i begynnelsen av 90-tallet. Hvis ryktene er riktige har motoren tatt en verdensrekord også.

1700hk og 2500nm my ass! Værste skrytehestene noen sinne. kunne sikkert kjørt fra den slappe granadaen med 325'n ikkesant :lol:

Er nok ikke urealistiske tall fra en 11.5-liters dragracing-motor.. men bilen har vel egentlig aldri satt noe særlig gode tider på verken street legal eller annet..? Uansett kult bygg! Tidligere satt det en V8 twinturbo i den samme bilen..

Forøvrig har bilen vært diskutert tidligere: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=12102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han fyren her heter faktisk Magnor Mydland, kommer fra samme plass som meg.

Han kjøpte inn bilen som ett nedbrent vrak, og har bygget bilen helt fra bunnen av.

har for ikke så veldi lenge siden flytta torpedoveggen x-antall cm bak for å få plass til motoren.

han har hatt flere typer motorer i denne bilen, men aldri så værst motor som denne.

Det er sant at denne motoren er "nedtrimma" til 1700hk. han har altså mer å gå på..

Husker spesielt godt en av historiene hans:

Han var på campingtur med familien med campingvogn(ja han har hengerfeste på bilen) med granadaen som trekkvogn, så kom en bil kjørende forbi ham opp en bakke.

og Magnor lempa ned 1 gir eller 2, og hadde fullt hjulspinn forbi den bilen ijen med campingvogna på slep...

tenke hva han trodde da eller...?

bilen blir å se på rudskogen til sommeren vil jeg tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke urealistiske tall fra en 11.5-liters dragracing-motor.. men bilen har vel egentlig aldri satt noe særlig gode tider på verken street legal eller annet..? Uansett kult bygg! Tidligere satt det en V8 twinturbo i den samme bilen..

At tallene er riktige er mye mulig. Men hvor mange av de hk'ene han er i nærheten av å klare å få ned i bakken er en helt anna sak. Men at det er et kult, orginalt bygg og en skikkelig burnemarskin. det er jo helt klart. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen blir å se på rudskogen til sommeren vil jeg tro

Nå er jeg blant de som synes det er et kult bygg, men han har vært på mange slike treff før uten å egentlig overbevise noen tror jeg. Den får alltid oppmerksomhet pga. luftinntaket og specsa, men han har jo ikke nubbesjanse til å henge på gromgutta med 600hk+ på banen. I Street Legal i Sandnes-distriktet har han heller aldri overbevist noe voldsomt såvidt jeg kan huske.. har alltid prøvd å finne bestetidene hans, men det eneste man finner er info om de 1700 hestene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...