PerEklund Skrevet April 17, 2006 Share Skrevet April 17, 2006 Noen som har noe mer info om Ford Granadaen de viste litt fra på Autofil idag? Bilen er fra Rogaland. Den hadde 1700hk og 2500nm..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet April 17, 2006 Share Skrevet April 17, 2006 den var brutal den der ja. skal nedover til gardermoen hvis jeg får fri fra jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet April 17, 2006 Share Skrevet April 17, 2006 Det så jeg også. Det var litt futt i den Forden Jeg tror den har vært med i bladet Autofil også. Der er det sikkert litt info om bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet April 17, 2006 Share Skrevet April 17, 2006 det er vel den granada´n som har vært på gatebil ved flere anledninger? søk litt rundt på www.gatebil.no regner med att den er en plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet April 17, 2006 Share Skrevet April 17, 2006 Er vel forden til Magnar Mydland/Mykland? MM Racing, dere snakker om eller hehe.. 1200hk uten gass, 1500/1700 med gass Eieren er jo også oppført i Guinness med verdens minste motorsykkel! Eier, bilen (granadaen) og mini-motorsykkelen er med i Gatebilfilmen 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet April 17, 2006 Share Skrevet April 17, 2006 http://www.grombil.com direktelink til MM Racings Ford Granada http://www.grombil.com/Grombiler/Xtreme_racing/MM-Racing_Granada/Granada.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Filur Skrevet April 17, 2006 Share Skrevet April 17, 2006 Dette er en 700CID 11.5 liter!! Bruker bortimot 10l på mila ved banekjøring!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ch88 Skrevet April 17, 2006 Share Skrevet April 17, 2006 1700hk og 2500nm my ass! Værste skrytehestene noen sinne. kunne sikkert kjørt fra den slappe granadaen med 325'n ikkesant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet April 17, 2006 Share Skrevet April 17, 2006 1700hk og 2500nm my ass! Værste skrytehestene noen sinne. kunne sikkert kjørt fra den slappe granadaen med 325'n ikkesant så spoler jeg forbi deg igjen med tråsykkelen!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet April 18, 2006 Share Skrevet April 18, 2006 1700hk og 2500nm my ass! Værste skrytehestene noen sinne. kunne sikkert kjørt fra den slappe granadaen med 325'n ikkesant Sitat fra link: Motoren er opprinnelig en top fuel motor som er "nedtrimmet". Tror du vil slite med å holde følge faktisk.. Har sett selv denne stillestående med bakhjulene i rotasjon. På bakkegass. Står respekt av slikt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 18, 2006 Share Skrevet April 18, 2006 Sitat fra link:Motoren er opprinnelig en top fuel motor som er "nedtrimmet". Det er ikke noen top fuel-motor. De er gjerne på rundt 6000hk (og benytter seg av kompressor), og bruker dessuten noe sånt som 4 liter nitrometan i sekundet. De er ikke laget for vanlig bensin.. ... men dragracing-motor er det. Den ble brukt i Pro Mod-klassen i USA i begynnelsen av 90-tallet. Hvis ryktene er riktige har motoren tatt en verdensrekord også. 1700hk og 2500nm my ass! Værste skrytehestene noen sinne. kunne sikkert kjørt fra den slappe granadaen med 325'n ikkesant Er nok ikke urealistiske tall fra en 11.5-liters dragracing-motor.. men bilen har vel egentlig aldri satt noe særlig gode tider på verken street legal eller annet..? Uansett kult bygg! Tidligere satt det en V8 twinturbo i den samme bilen.. Forøvrig har bilen vært diskutert tidligere: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=12102 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet April 18, 2006 Share Skrevet April 18, 2006 han fyren her heter faktisk Magnor Mydland, kommer fra samme plass som meg. Han kjøpte inn bilen som ett nedbrent vrak, og har bygget bilen helt fra bunnen av. har for ikke så veldi lenge siden flytta torpedoveggen x-antall cm bak for å få plass til motoren. han har hatt flere typer motorer i denne bilen, men aldri så værst motor som denne. Det er sant at denne motoren er "nedtrimma" til 1700hk. han har altså mer å gå på.. Husker spesielt godt en av historiene hans: Han var på campingtur med familien med campingvogn(ja han har hengerfeste på bilen) med granadaen som trekkvogn, så kom en bil kjørende forbi ham opp en bakke. og Magnor lempa ned 1 gir eller 2, og hadde fullt hjulspinn forbi den bilen ijen med campingvogna på slep... tenke hva han trodde da eller...? bilen blir å se på rudskogen til sommeren vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet April 18, 2006 Share Skrevet April 18, 2006 syns den blå csl var feit eg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ch88 Skrevet April 18, 2006 Share Skrevet April 18, 2006 Er nok ikke urealistiske tall fra en 11.5-liters dragracing-motor.. men bilen har vel egentlig aldri satt noe særlig gode tider på verken street legal eller annet..? Uansett kult bygg! Tidligere satt det en V8 twinturbo i den samme bilen.. At tallene er riktige er mye mulig. Men hvor mange av de hk'ene han er i nærheten av å klare å få ned i bakken er en helt anna sak. Men at det er et kult, orginalt bygg og en skikkelig burnemarskin. det er jo helt klart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 18, 2006 Share Skrevet April 18, 2006 bilen blir å se på rudskogen til sommeren vil jeg tro Nå er jeg blant de som synes det er et kult bygg, men han har vært på mange slike treff før uten å egentlig overbevise noen tror jeg. Den får alltid oppmerksomhet pga. luftinntaket og specsa, men han har jo ikke nubbesjanse til å henge på gromgutta med 600hk+ på banen. I Street Legal i Sandnes-distriktet har han heller aldri overbevist noe voldsomt såvidt jeg kan huske.. har alltid prøvd å finne bestetidene hans, men det eneste man finner er info om de 1700 hestene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå