goks Skrevet April 18, 2006 Share Skrevet April 18, 2006 Jeg må jo bare konstatere at det finnes en masse tullinger der ute, og når en er så dum å selge sin øyensten måtte det jo gå slik. Sjekk linken under. Denne bilen solgte jeg i fjor sommer. Nå er det en tulling som skal selge den etter at den har fått seg en tur i ungdomskilden. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1064700&username= Bilen har gått sine drøye 320 000 km, ikke rundt 181 000 som det står i annonsen, det er en 1988 modell, ikke 1992, den har verken metallic, servicehefte, galvanisert karosseri, motorvarmer, varmeseter eller skipose. Det er ikke utført servicer siden 200 000 km og heftet finnes ikke lenger. Denne fyren har i tillegg stjålet mine profesjonelle bilder og bruker dem frekt og freidig i sin egen annonse. Er det noen i Molde som kan ta denne karen et tak hadde det gjort min dag bedre iallefall. Geir-O Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Filur Skrevet April 18, 2006 Share Skrevet April 18, 2006 Er dette han du solgt bilen til? http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=19171 Er denne annonsen troverdig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet April 18, 2006 Share Skrevet April 18, 2006 slikt irriterer vettet ut av meg også. Slike folk skulle det blitt slått hardt nedpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goks Skrevet April 18, 2006 Forfatter Share Skrevet April 18, 2006 Nei, han tromsøkaren er han eg solgte til. Han har no tydeligvis solgt bilen vidare, men eg ser at også han bruker mine bilder blant anna i profilen sin her på forumet. Forbanna! Det er ein i Molde som no skal selge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet April 18, 2006 Share Skrevet April 18, 2006 Hmm... går denne bilen i Molde nå asså?? Rart at jeg aldri har sett den..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet April 18, 2006 Share Skrevet April 18, 2006 Er det ille at folk bruker bilder som du har tatt når de skal selge bilen? Med tanke på at det faktisk er DEN bilen de skal selge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikS Skrevet April 18, 2006 Share Skrevet April 18, 2006 Er det ille at folk bruker bilder som du har tatt når de skal selge bilen? Med tanke på at det faktisk er DEN bilen de skal selge? Med tanke på åndsverkloven er det ikke så veldig bra at man gjør det. Det er noe med at man bruker tid og penger på et produkt. Så her kan man, hvis goks vil, bruke loven mot de som utnytter/misbruker profesjonelle bilder med mindre det er gitt samtykke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet April 18, 2006 Share Skrevet April 18, 2006 tar du kontakt me selger og tar han nedåt eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 18, 2006 Share Skrevet April 18, 2006 Hmm... går denne bilen i Molde nå asså?? Rart at jeg aldri har sett den..... ja jeg har heller aldri sett den, synest og bite meg merke i reg nr men er litt usikker her ass... regner med jeg hadde lakt merke til den liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet April 18, 2006 Share Skrevet April 18, 2006 Hmm.. Jeg har heller ikke sett den enda.. Kjenner heller ikke vedkommende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet April 18, 2006 Share Skrevet April 18, 2006 Ikke sett bilen eller karen jeg heller... Men telefonnumeret står oppgitt på Vigdis Høstmark, Lyngvegen 42 i Molde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.S E39 Skrevet April 18, 2006 Share Skrevet April 18, 2006 Er vel pappa/mamma som finansierte bilen? da forstår jeg at gutten ikke har penger til et foto apperat og må stjele bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet April 18, 2006 Share Skrevet April 18, 2006 Dette her er jo reine påskekrimen, er vel snart 4 brukere her på forumet med samme bilde i avatar . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goks Skrevet April 18, 2006 Forfatter Share Skrevet April 18, 2006 Jepp, men bildet er mitt. Tydeligvis er det polulært sidan alle føler seg berettiga til å stjele det:) Den bilen kom nok til Molde i forrige veke, kan eg tenke meg. Eg har køyrt den på sunnmøre i tre år, og det siste året har den gått i Tromsø. Til deg som skreiv dette: "Er det ille at folk bruker bilder som du har tatt når de skal selge bilen? Med tanke på at det faktisk er DEN bilen de skal selge?" ErikS har heilt rett. Bildet er min eiendom og kan ikkje brukast av andre utan tillatelse frå meg. Dette gjeld alle bilete på nettet og ellers. Mange gir blaffen, men det er uansett god folkeskikk å spør om lov før ein bruker andre folk sine saker og ting. Eg bryr meg berre fordi annonsen er full av løgn og fyren sansynlegvis ein skurk. Eg bor i utlandet og kan ikkje ringe heim når det skulle være, men eg har allereie kontakta han via internett, så får vi sjå kva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet April 18, 2006 Share Skrevet April 18, 2006 Hadde ein som hadde kjøpt min bil brukt mine bilder for å selge den videre igjen, så hadde eg synest det var greit... Han kjøpte jo tross alt bilen min i første omgang. Men å bruke bildene som profilbilde på eit stort forum, der vedkommende som har tatt bildene sjølv har det profilbildet, det synest eg er litt på kanten. Då får ein spørre om lov! Ellers er det så jævli irriterende med folk som jukser på km.standen osv... Burde fått eit slag for kvar km dei skrur tilbake bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå