Gå til innhold

Takluke problem


Mauro
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg kjøpte min 320i så fant jeg fort ut at takluka ikke fungerte.

Kunne heller ikke åpne den ved "sveiva" siden det hullet man sveiver opp med var ødelagt. "Skruen" eller mønsteret var "runna" pga noen har brukt feil verktøy :D hehe

Tenkte ting ville funke så fort jeg fikk ny motor, også hadde det vært greit med en motor som jeg kunne lukke selv om det ikke var strøm på den.

Jeg var just ute i bilen å koblet til den nye motoren. Koblet til bryter å relee, men det skjer ingenting.

Noen som vet hva det kan være? Har byttet sikring også.

Den ledningen som man kobler motoren til. Hvordan ender den opp, å hvordan er det å bytte den? Den forsvinner inn i taket en plass.

Trenger hjelp. Må ha takluka i funksjon til sommeren. :)

Edit: Om jeg skal måle med multimeter. Åssen skal jeg stille multimeteret? Hvor mye strøm går det i den ledningen ? (jeg er helt grønn på dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vere et felles rele, eller kanskje styringsenhet på takluke/el. ruter etter hva jeg har forstått.

På min så er det litt sporadisk om det funker eller ikke, men i det siste er det blitt mest funker ikke:) Funker ikke ruter så funker ikke takluken.

Har du sjekket om bryteren fungerer? Kan jo vere den som har tatt kvelden i og med at rutene fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 motorer. En av de skal ihvertfall funke. Er det to relee til takluka? Ett som går sammen med vinduene? I så fall, hvor er det?

Bryteren funker, det har vi testet.

Selger de relee til takluka uorginalt noen plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen i Kristiansand området som har et relee til takluka til Bmw, så jeg kunne testet om det var det som var ødelagt? Jeg har ikke råd til å kjøpe ett orginalt bmw relee bare for å teste.

Eller er det noen som er flinke til å fikse slike ting? Kan betale en liten sum for å få takluka i gang til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...