Gå til innhold

Bytte fjærer


SIG
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en knekt fjær bak på min E46 som bør byttes. I den anledning har jeg vurdert å sette på et senkesett når jeg først er i gang.

Hvis jeg skal senke så blir det maks 20-30 mm.

Hvilket (billig) sett er da å anbefale?

Og klarer jeg å bytte dette selv?

Mine mekaniker kunnskaper begrenser seg til å bytte bremseskiver og klosser, men jeg har tilgang på bra verktøy og løftebukk.

Må jeg klemme sammen fjærene eller er det bare å løsne demperen og sette de rett på ?

Vanskeligere foran enn bak?

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke noe problem å senke bilen selv...

men du burde sette den inn til 4hjulskonrol etter på, for hjulstillinga blir feil etter senking..

jeg råder deg til å kjøpe konidempere, de er av god kvalitet og ikke så dyre. men råder deg til å senke bilen 40/40 eller 60/60, det er finest. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke noe problem å senke bilen selv...

men du burde sette den inn til 4hjulskonrol etter på, for hjulstillinga blir feil etter senking..

jeg råder deg til å kjøpe konidempere, de er av god kvalitet og ikke så dyre. men råder deg til å senke bilen 40/40 eller 60/60, det er finest. 8)

koni dempere e nåkka piss!! mine dempere e 2 år gamle å må fan mæ bytte ut dritten... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å bare bytte den knekte fjæra bak med en orginal.

Det ser ut for meg som nesten umulig å komme til med fjærklemmer her.

Det ser også ut som jeg bare kan løsne demperen, senke hele "bærearmen"?? og løfte fjæra rett ut. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser også ut som jeg bare kan løsne demperen, senke hele "bærearmen"?? og løfte fjæra rett ut. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

det er bare å skru ut skruen som holder demperen i bånn, da får du ut fjøra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...