SIG Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Hei Jeg har en knekt fjær bak på min E46 som bør byttes. I den anledning har jeg vurdert å sette på et senkesett når jeg først er i gang. Hvis jeg skal senke så blir det maks 20-30 mm. Hvilket (billig) sett er da å anbefale? Og klarer jeg å bytte dette selv? Mine mekaniker kunnskaper begrenser seg til å bytte bremseskiver og klosser, men jeg har tilgang på bra verktøy og løftebukk. Må jeg klemme sammen fjærene eller er det bare å løsne demperen og sette de rett på ? Vanskeligere foran enn bak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jcvold Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 gs har kanpanje nå på senkefjærer til e46. 1295,- .du må nok ha fjærklemmer når du bytter Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIG Posted April 20, 2006 Author Share Posted April 20, 2006 Har tittet akkurat på det settet. Vil det bli problemer med å få det godkjent? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stian329 Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Det spør du GS om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunston Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 er ikke noe problem å senke bilen selv... men du burde sette den inn til 4hjulskonrol etter på, for hjulstillinga blir feil etter senking.. jeg råder deg til å kjøpe konidempere, de er av god kvalitet og ikke så dyre. men råder deg til å senke bilen 40/40 eller 60/60, det er finest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ropa Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 Orka ikke å lage en ny tråd om mitt spørsmål ang senking. Vet at max(anbefalt) limiten her 40mm når man kun skal ha fjærer, men lurte på om dette kun gjelder BMW eller andre biler å? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schnellfahren Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 Er vel en generell regel, men slikt skal de jo også vite i butikken. Evt ta kontakt med produsenten av settet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
en325ic Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 er ikke noe problem å senke bilen selv... men du burde sette den inn til 4hjulskonrol etter på, for hjulstillinga blir feil etter senking.. jeg råder deg til å kjøpe konidempere, de er av god kvalitet og ikke så dyre. men råder deg til å senke bilen 40/40 eller 60/60, det er finest. koni dempere e nåkka piss!! mine dempere e 2 år gamle å må fan mæ bytte ut dritten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
R.E.H Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 mange koni leveres jo med livsgaranti? Link to comment Share on other sites More sharing options...
en325ic Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 hmm nei d trur æ ikke!? e ikke sikker men mine dempere klakker i homper satans iriteranes... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIG Posted April 26, 2006 Author Share Posted April 26, 2006 Jeg har bestemt meg for å bare bytte den knekte fjæra bak med en orginal. Det ser ut for meg som nesten umulig å komme til med fjærklemmer her. Det ser også ut som jeg bare kan løsne demperen, senke hele "bærearmen"?? og løfte fjæra rett ut. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
R Andersen Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Det ser også ut som jeg bare kan løsne demperen, senke hele "bærearmen"?? og løfte fjæra rett ut. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? det er bare å skru ut skruen som holder demperen i bånn, da får du ut fjøra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now