Gå til innhold

Ombygging til 328.


Gunston
 Share

Anbefalte innlegg

Tabben er allerede gjort..

Da du fikk delebilen din, skulle du ha søkt biltilsynet om ombygging og inkludert de 2 chassisnr'ene du har. Og så skulle den utenlandske bilen blitt plombert. Nå som du allerede har bygget om, kan det bli værre... Men du får bare fremlegge det slik det er, og håpe det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Når jeg sjekket med biltilsynet ang ford måtte en godkjent ford mekaniker bekrefte at alle delene var byttet som skal byttes. Hvilke deler som skal over er det i ditt tilfelle BMW som vet... Du kan jo sjekke med ETK katalogen for forskjellene. Da er det vel bremser, motorfester akslinger osv som må være på plass....

Det krever litt dokumentasjon men bør ikke være umulig.

Du skriver ikke hvilke modell du har, men om bilen er nyere en 96mod (Den delene skal over på) må du også betale HK avgift til staten :-

). Det er her det blir morro :-). Om bilen i tilleg er importert må du betale fra den dato bilen kom til norge uavhengig av bilens alder (Sett at den er yngre en 10år)... Så om bilen ble importert i 2000 må du betale hk avgift i forhold til hva avgiften blir som en 2000mod... Hurra for Norge :-)

Så om du må dette kunne du mye heller kjøpt en allerede Norsk bil..... For de avgiftene svir!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funnet ut hva hk avgiften var på, var bare 4800, så d var ikke så galt..... hentet motoren inn for noen år siden, men har en avtale med bilopphuggerene i danmark om at de sender meg papirene nå, slik at det blir billigere....

takker for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...