rayman85 Skrevet April 20, 2006 Skrevet April 20, 2006 -hva er skifte intervallene på gir og diff olje? -er gir oljen og diff oljen forskjellige typer? -er det samme hvilken gir olje jeg bruker (helsynt), eller er det noen merker som passer bedre en andre? -når jeg skal fylle på olje på girkassen og differensialen, skal jeg fylle helt opp til den øverste skruen? takker for svar
Mr_Sunde Skrevet April 21, 2006 Skrevet April 21, 2006 Er forskjellig olje ja. Er ikke sikker på intervallene. Du skal fylle helt opp til nivåpluggen. På diffen er dette den øverste skruen med innvendig sekskant. Er usikker på girkassen, da jeg ikke har bytt på den.
rayman85 Skrevet April 23, 2006 Forfatter Skrevet April 23, 2006 noen andre som har god peil å vet noe om det andre jeg lurer på?
Veritas Skrevet April 23, 2006 Skrevet April 23, 2006 -hva er skifte intervallene på gir og diff olje?-er gir oljen og diff oljen forskjellige typer? -er det samme hvilken gir olje jeg bruker (helsynt), eller er det noen merker som passer bedre en andre? -når jeg skal fylle på olje på girkassen og differensialen, skal jeg fylle helt opp til den øverste skruen? takker for svar Gir og diff har et intervall på 60 000km på de aller fleste biler. Manuell transmisjon (oransje merke), ATF Dexron IID Manuell transmisjon (gult merke). Spesial girolje: MTF LT1 Manuell transmisjon (grønt merke). Spesial girolje: 81-22-9-407-305 Manuell transmisjon (uten merke). Vanlig: SAE 80W API GL4 Fordelingsgirkasse. ATF Dexron II E Automatisk transmisjon (svart merke) ATF Dexron IID eller ATF Dexron III Automatisk transmisjon (grønt merke) Spesial automatisk transmisjonsvæske, BMW godkjent Automatisk transmisjon (Jatco A5S 300J), Spesial automatisk-transmisjonsvæske: ATF D3 Differensial, bak. Spesial differensial olje: BMW godkjent Differensial, front (4WD). Spesial differensial olje: BMW godkjent Håper dette hjelper deg
rayman85 Skrevet April 23, 2006 Forfatter Skrevet April 23, 2006 [Gir og diff har et intervall på 60 000km på de aller fleste biler. jeg hørte på fredag at intervallene var på hver andre inspesjon ll og det er ved ca 120.000 ....? og et kansje litt dumt spm. men jeg vet ikke helt forskjellen på fordelingskasse og differensial? jeg kjører en e36 318i 98mod sedan manuelkasse takk for fint svar
Bimmerlars Skrevet April 23, 2006 Skrevet April 23, 2006 Fordelingskasse er det kun hvis bilen har 4x4. Går en mellomaksel fra den og frem til frontdiffen
rayman85 Skrevet April 24, 2006 Forfatter Skrevet April 24, 2006 -jeg er ikke helt sikker på hva farge kode jeg har på girkassen min (oransje.gult,grønt eller ingen merke?) noen som vet hvor jeg finner det merke? -noen som vet mer om skifte intervallene på girolje? ble litt usikker nå når noen sier 60.000 å andre sier, hver andre inspeksjon ll (ca ved 120.000km)
OKSE Skrevet April 24, 2006 Skrevet April 24, 2006 Merket på girkassa seter på høgre side ved sida av påfyllingspluggen, det kan hende du må vaske girkassa litt for å sjå merket. 120 000 km er ikkje uvanleg, men det er bedre å skifte olje ein gang for møkje enn ein gang for lite
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå