handyandy Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Jeg har planer om å senke min E36. jeg hører at hvis man ikke senker mer enn 40 mm trenger man ikke å bytte dempere.. Stemmer dette? vil jeg ikke "bånne" da? takker for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
John H Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Viss du søker i forumet finner du masse svar om dette..står under forum til venstre helt nede Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Sunde Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Skal vel normalt gå greit å senke 40mm uten å bytte dempere, men det kommer an på hvor stive fjærene er. Kapper du orginalfjærer så er det vel en viss risiko for å bunne demperene. Jeg selv ville foretrukket å bytte dempere i samme slengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
P.I.B Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Jeg hadde engang 60-40 senk på en E36 Coupe med orginale dempere. Det gikk helt fint! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lien Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Spørs hvor slitte demperne dine er men de blir fort utslitt med mer enn 40mm senk for de bånnes ofte.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunston Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 råder deg til å kjøpe en helt senkesett med demper og nye fjærer.. fjærene følger med på de fleste senkesett... burde kjøpe koni senkesett, d har ihverfall jeg best erfaring med... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lien Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Eller Bilstein. Får vell ett komplett ett for 5-7000 kroner vil jeg tro.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls 87 Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 På min forrige bil (E36 320 cab) så senket jeg med Lesjöfors fjærer og brukte orginaldempere. Jeg er ikke for blodsenking av biler så mine senket kun 30 / 15 mm. synes dette blei utrolig bra.. God å kjøre blei den også. Bilde av bilen: http://img479.imageshack.us/my.php?imag ... 0141rt.jpg PS fikk ikke til å legge ut bilde jeg, men du kan jo bruke linken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts