Gå til innhold

Stemmer høydene på senkesett...????


Michael
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har et Bilstein B12 Tuning Kit på bilen, det vil si eibacfjører og sprintdemere.

Fjærene skulle være 25/35, men jeg får ikke dette til å stemme...

Har også sett at det kan varier mye på f.eks. 60/40 sett fra forsjellige produsenter.

Hvis jeg skulle ha tippa på min ville jeg nok sakt 30/50, hva trur dere ??

DSC00019.jpg

DSC00021.jpg

Bilen min er ikke bulka, dere ser syner.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt bilen ved siden av en lik bil som jeg mener har 60/40 og jeg kunne ikke se noe særlig forskjell forand..

Det som har skjedd med bilen ja....., skal vel ikke se helt bort fra at jeg sklei ned i ei dyp grøft... Ødela kanalen, forskjermen, et hjul , bærearm osv. Fikk litt rar vinkel på det ene bakhjulet kan du si..

stag.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror som oftest høydene stemmer ganske bra, men det varierer nok litt. Mitt 60/40-sett senket minst 60 foran, men tror ikke den senket fullt 40 bak.

Forøvrig sank den nok nesten 10mm foran etter 8-9 måneder når den "satte seg" skikkelig. Så kan jo hende du har et 35/25-sett som har stått på en stund.. og at det derfor har seget litt og ser lavere ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror som oftest høydene stemmer ganske bra, men det varierer nok litt. Mitt 60/40-sett senket minst 60 foran, men tror ikke den senket fullt 40 bak.

Forøvrig sank den nok nesten 10mm foran etter 8-9 måneder når den "satte seg" skikkelig. Så kan jo hende du har et 35/25-sett som har stått på en stund.. og at det derfor har seget litt og ser lavere ut..

Det settet satt jeg på for ca. to måner sida, ser ikke ut som det har blitt noe lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta er vanskelig,sliter selv. Har orginal m-tech nå(15/20),men kunne tenke meg et par cm til foran.Regner med den synker litt bak da basskassa og anlegget er satt inn. Men det må være jevnt,har sett på B10-men lurer på om det blir for lavt siden bilen brukes "vanlig" og at jeg er opptatt av komfort og ingen knirk(!!) i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror som oftest høydene stemmer ganske bra, men det varierer nok litt. Mitt 60/40-sett senket minst 60 foran, men tror ikke den senket fullt 40 bak..

Den store kloke boka for E34 som det ble lagt ut linkt til i PDF format sier følgende om høyde på forran på E34:

Standard suspension: 588MM

Sport :568mm

M-Tech: 563mm

(de måler på en litt rar måte, dette er med 15" felger og fra nederste punktet

på felgen, jeg vil tro at man kan måle fra senter på navet og trekke legge til 177mm (halvparten av 15") det måles opp til undekant av skjermkanten).

Tilsvarende høyder bak er :

Standard suspension: 522MM (Touring: 522mm)

Sport :513mm (Touring : 507)

M-Tech: 512mm (Touring: ikke tilgjengelig).

alle mål er med 68kg i forsetene, 21kg i bagasjerommet og full tank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...