Nilsen Posted April 23, 2006 Share Posted April 23, 2006 Har en E36 316i med M40 motor som ikke vil starte. Kinner i vei men den vil altså ikke... Forslag? er ganske blank på dette her... Link to comment Share on other sites More sharing options...
askeladden Posted April 23, 2006 Share Posted April 23, 2006 strøm, bensin, plugga, funke bensinpumpe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsen Posted April 23, 2006 Author Share Posted April 23, 2006 Strømmen er ok den. Kan jo prøve å lytte etter pumpa, hvor er det best å lytte fra? Vil også sjekke relè til pumpa, men vet ikke hva som er hva... Fant to blå, og et orange på venstre siden. Pluggene er ikke sjekket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMW_POWER Posted April 23, 2006 Share Posted April 23, 2006 bensinpumpa står under baksetet, ligger ett lokk over.. typisk feil er pumpa, byttet nettopp på en lik bil, den funket bare vis du hadde strøm på den og kakket i den.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsen Posted April 23, 2006 Author Share Posted April 23, 2006 Aha.. Problemet oppsto først i går, etter jeg hadde vært under å løsnet hengerfestet. Ble litt banking av rust og slikt, mulig det kan ha "forstyrret" pumpa... Er det vanskelig å bytte pumpa selv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
askeladden Posted April 23, 2006 Share Posted April 23, 2006 pumpa er lett å bytte ligger på høyre side under et svart lokk bare å brøve å ta det opp å kakke i den putte den på plass å se om den starte... vist bilen stare e det pumpa anbefale deg å ikke kjøre så langt med ødelakt pumpe plutselig står du Link to comment Share on other sites More sharing options...
PerEklund Posted April 23, 2006 Share Posted April 23, 2006 http://www.esatclear.ie/~bpurcell/318is ... l#fuelpump Denne vil nok hjelpe. Du bør kjøpe ny orginal pumpe, og de ligger på ca. 2000kr Link to comment Share on other sites More sharing options...
askeladden Posted April 23, 2006 Share Posted April 23, 2006 eg kjøpte mi på gs bildeler tror eg betalte 1100 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PerEklund Posted April 23, 2006 Share Posted April 23, 2006 eg kjøpte mi på gs bildeler tror eg betalte 1100 hmm, da var det en kjempe pris. Link to comment Share on other sites More sharing options...
askeladden Posted April 23, 2006 Share Posted April 23, 2006 ser no ta den koste 1900 på gs men eg har no kvitering på 1100 mystist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsen Posted April 23, 2006 Author Share Posted April 23, 2006 Okey, takker for raske svar, skal gå ut å se på pumpa nå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
askeladden Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 her er ei til 1383,00 kr http://www.osbildeler.no/produkter.asp? ... Slitedeler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts