Gå til innhold

får ikke timet kam riktig


bcrazy
 Share

Anbefalte innlegg

Motro M40B18

får ikke timet kamakselen riktig. Toppen er planet 1.2 mm og når vi timer kam'en etter boka, slår innsugsventilene i stemplene. Har hatt av topp og frest ut spor i stemplene men det holdt ikke. Ventilene slår i stemplene helt i ytterkant, og skal jeg ta ut mer, må stemplene ut. Motor drar ujevnt og er vanskelig å starte.

Vil det funke med 2 toppakninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står register riktig,hvis dere allerede har prøvd å starte og ventilene går nedi er de vel allerede skjeve da?

Når du tar så mye av toppen så må en jo ta høyde for at ventil uttak på stempler må fornyes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som de har klart seg. Problemet er et det må tas ut så langt ut i kanten på stemplene at det ikke blir noe gods igjen mot sylinderveggen. For å få til dette må jeg dessuten ta stemplene ut av motoren. For å slippe det tenkte jeg derfor prøve med to toppakninger.

Kan det være noe annet en feil timet kam som kan fororsake ujevng gange. Motoren tar små pauser under akselerasjon ved 4k, 4.5k og 5k. Merkes spesielt i 2. og 3. gir. Drar jevnt fra 5000-6300.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intressant lesing..

Jeg skal selv snart planslipe min M40B18 topp, bare bittelitt for å få den jevn... hvor mye er anbefalt max?

Og hvordan blir det med ventilklaring ved montering av kvassere kam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...