Gå til innhold

skrikelyd fra bakdekk


thomasf
 Share

Anbefalte innlegg

Opplevde igår en ganske høy "skrikelyd" mens jeg kjørte fra ene bakdekk og lurer på om noen har noen formening om hva dette kan være.

Skiftet til sommerdekk for noen dager siden, kan det ha noe å si?

Ellers forsvant lyden etter noen hundre meter,men det kom plutselig etter oppstart og forsvant fort. Noen som har peil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrikelyd fra bakdekk kan skje på BMW'er når man er litt hardt på gassen ved utgangen av svinger, det skjer ikke så ofte på 316 modellene, men det kan forekomme.

Det som skjer er at bakkdekkene mister festet til underlaget, og i det festet avtar vil friksjonen som oppstår imellom gummien i dekket og asfalten fremprovosere en skrikelyd. :lol:

Spøk tilside. Sjekk hjulagerene dine med en gang !!

Jeg kjørte litt lenge med slik skrikelyd, noen som gjorde at hjulageret låste seg, og jeg mistet hjulet på E6 ved Jessheim. Det var heldigvis bakhjulet, og det datt ikke helt av før jeg var nede i 20kmt, men det var ikke noen hyggelig opplevelse. Ny aksling koster endel også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det var ikke konstant ulyd på min.

Det skrek litt. selvfølgelig på en lørdag kveld, og jeg måtte kjøre fra Hamar til Oslo på søndag.

Tok sjansen på å kjøre til oslo, var ingen ulyder før jeg kom til Jessheim, da kom det en skikkelig skjærende lyd, og så forsvant bremsetrykket. Innen jeg kom meg inn på vegskuldra ved å pumpbremse, så datt bakhjulet av. Bremsetrommelen dro seg over sentermutteren, og akslingen min var vridd som et bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...