Svensson Skrevet April 25, 2006 Skrevet April 25, 2006 Har nå skiftet fra orginale skiver til Black Diamond Skiver. Alt gikk relativt greit og lett,men står igjen med en bil uten håndbrekk. Hvordan fikser jeg dette? Setter stor pris på fyldige svar som jeg forstår
jørn_318i Skrevet April 25, 2006 Skrevet April 25, 2006 justerte du bremseskoene intill trommelen når du skiftet skivene?
Svensson Skrevet April 25, 2006 Forfatter Skrevet April 25, 2006 trommel? Har skiver... er jeg helt på jordet nå`? Tok bare av skivene og satte på de nye jeg. Hva må jeg evt. gjøre for å fikse det?
Gunston Skrevet April 25, 2006 Skrevet April 25, 2006 du må ta av skivene, så stramme vaieren til håndbrekket. så kan fin justeringa kan du gjøre innen fra i bilen.
jørn_318i Skrevet April 25, 2006 Skrevet April 25, 2006 ja det er en slags bremsetrommel inni bremseskivene bak som er til handbrekket men skal se om jeg finner noe som kan hjelpe deg litt...
Svensson Skrevet April 25, 2006 Forfatter Skrevet April 25, 2006 venter i spenning jeg dumme meg tenkte ikke over det så jævlig mye
jørn_318i Skrevet April 25, 2006 Skrevet April 25, 2006 ta å kikk litt på denne linken om den kan hjelpe deg http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=20829&highlight=
Jan e34 Skrevet April 25, 2006 Skrevet April 25, 2006 Har akkurat justert håndbrekket på den ene bilen. Du gjør det slik: Slakk opp wire'ene på håndbrekket. Ta av skiva/trommelen. Fjern slitekanten hvis det er det, jeg brukte slipepapir-rondell på drillen forsiktig. Du må også sjekke om mekanismen som presser ut bremsebåndene er rustet fast/treg. Rengjør og smør i såfall denne med fett. Juster på justeringsskruen mellom bremsebåndene slik at du akkurat så vidt får på trommelen. Stram til slutt wire'ene på håndbrekket slik at du bare trenger å dra 2-3 knepp. Jeg tok en test-tur på en rett strekning på grusvei etterpå, hvor jeg kjørte i lav hastighet og bremset bare med håndbrekket så hjulene sto. Bremsesporene ble selvfølgelig ikke like lange, så jeg strammet mutteren på håndbrekk - spaken på den siden med kortest bremsespor og gjentok oppbremsingen/justering til jeg fikk like lange bremsespor.
Aama_Racing Skrevet April 25, 2006 Skrevet April 25, 2006 men når du sitter i bilen blir det jo vektforskjell i bilen, dvs. at ene hjulet er vanskeligere å stanse en det andre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå