Jump to content

M52/B20 i E46 318i?


Dazed
 Share

Recommended Posts

Jeg vet at jeg sannsynligvis kan bruke ETK til å finne ut av dette, men:

Er det noen som har oversikt over hva som må gjøres/byttes for å få godkjent en E46 318iT med M43 originalt, med en M52/B20 (eller kanskje til og med en M54/B22 (2.2 liters 170 HK 520/320-motor fra >2001)?

Kan jeg bruke samme girkasse, kardang, kryss, mellomaksel, bakaksel, bremser, eksosanlegg/manifold, etc, eller er det noe av dette som ikke holder mål? (Det ville vel vært for enkelt hvis de bare var å bytte motor og ledningsnett/styringsboks og svippe innom biltrangsynet, og så var det OK.)

Er det like greit/billig å selge 318 og kjøpe en 320 først som sist, kanskje?

Er det noe alternativ å chippe 318-en, og sette på effektanlegg og sportsluftfilter-innsats? Er det noe nevneverdig å hente der? Å bruke 20 laken på å få f.eks. 10 hester ekstra, er ikke så fristende.

Hva heter disse kompressorguta i indre Østfold igjen?

Jeg blir liksom ikke helt kvitt følelsen av at en skikkelig BMW skal ha rekkesekser, og at jeg hadde det mer moro med E36 320-en min...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...