Dazed Skrevet April 27, 2006 Share Skrevet April 27, 2006 Jeg vet at jeg sannsynligvis kan bruke ETK til å finne ut av dette, men: Er det noen som har oversikt over hva som må gjøres/byttes for å få godkjent en E46 318iT med M43 originalt, med en M52/B20 (eller kanskje til og med en M54/B22 (2.2 liters 170 HK 520/320-motor fra >2001)? Kan jeg bruke samme girkasse, kardang, kryss, mellomaksel, bakaksel, bremser, eksosanlegg/manifold, etc, eller er det noe av dette som ikke holder mål? (Det ville vel vært for enkelt hvis de bare var å bytte motor og ledningsnett/styringsboks og svippe innom biltrangsynet, og så var det OK.) Er det like greit/billig å selge 318 og kjøpe en 320 først som sist, kanskje? Er det noe alternativ å chippe 318-en, og sette på effektanlegg og sportsluftfilter-innsats? Er det noe nevneverdig å hente der? Å bruke 20 laken på å få f.eks. 10 hester ekstra, er ikke så fristende. Hva heter disse kompressorguta i indre Østfold igjen? Jeg blir liksom ikke helt kvitt følelsen av at en skikkelig BMW skal ha rekkesekser, og at jeg hadde det mer moro med E36 320-en min... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå