Gå til innhold

M52/B20 i E46 318i?


Dazed
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vet at jeg sannsynligvis kan bruke ETK til å finne ut av dette, men:

Er det noen som har oversikt over hva som må gjøres/byttes for å få godkjent en E46 318iT med M43 originalt, med en M52/B20 (eller kanskje til og med en M54/B22 (2.2 liters 170 HK 520/320-motor fra >2001)?

Kan jeg bruke samme girkasse, kardang, kryss, mellomaksel, bakaksel, bremser, eksosanlegg/manifold, etc, eller er det noe av dette som ikke holder mål? (Det ville vel vært for enkelt hvis de bare var å bytte motor og ledningsnett/styringsboks og svippe innom biltrangsynet, og så var det OK.)

Er det like greit/billig å selge 318 og kjøpe en 320 først som sist, kanskje?

Er det noe alternativ å chippe 318-en, og sette på effektanlegg og sportsluftfilter-innsats? Er det noe nevneverdig å hente der? Å bruke 20 laken på å få f.eks. 10 hester ekstra, er ikke så fristende.

Hva heter disse kompressorguta i indre Østfold igjen?

Jeg blir liksom ikke helt kvitt følelsen av at en skikkelig BMW skal ha rekkesekser, og at jeg hadde det mer moro med E36 320-en min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...