Ågedal Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 Okei grabbar. Inatt ble jeg tatt bilde av i fotobox. Jeg kjørte ca 88 i 70 sona,hva er straffa for synden min?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 Bøtesatser Fartsgrense Brudd på fartsgrensen Bot Prikker 60 km/t eller lavere t.o.m 5 km/t kr 600 0 60 km/t eller lavere 6 t.o.m 10 km/t kr 1600 0 60 km/t eller lavere 11 t.o.m 15 km/t kr 2900 1 60 km/t eller lavere 16 t.o.m 20 km/t kr 4200 2 60 km/t eller lavere 21 t.o.m 25 km/t kr 6500 2 70 km/t eller høyere t.o.m 5 km/t kr 600 0 70 km/t eller høyere 6 t.o.m 10 km/t kr 1600 0 70 km/t eller høyere 11 t.o.m 15 km/t kr 2600 0 70 km/t eller høyere 16 t.o.m 20 km/t kr 3600 1 70 km/t eller høyere 21 t.o.m 25 km/t kr 4900 2 70 km/t eller høyere 26 t.o.m 30 km/t kr 6500 2 70 km/t eller høyere 31 t.o.m 35 km/t kr 7800 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 regner med du får rundt 2600...er ikke så ille det..har vært borti verre:P Mvh Stian S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 Er jo ein liten feilmargin når du blir tatt også. Ein anna ting er jo at på bildet må du kunne identifisere føraren og at du må ha bota i handa di ein mnd etter at du vart tatt, eller så er du ikkje betalingspliktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ågedal Skrevet April 30, 2006 Forfatter Share Skrevet April 30, 2006 hehe, kom akkurat på noe jeevli vittig... satt med deen sol dingsen ned, og bilen er regga på fatter'n.. Så da sliter jeg ikke så allikavel.. Men mye penger for lærling dette ass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ch88 Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 så man kan ligge i 100 i 70 sona uten å miste lappen? edit: noen som har oversikt over når man mister lappen i de forsjellige sonene? ligger somregel 10 over i 50+ soner nå. men skal jeg kjøre på litt så er det greit å vite når jeg mister lappen i f.eks 80 sona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 116 mister du lappen i 80 sone. men det kommer litt an på hvor lenge du har hatt lappen, føre og hvordan kjørestilen din er. Det kan i alle fall ha litt å si for hvor streng straffen din blir. men i utgangspunktet er det altså 116 i 80 sone som er mist av lapp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 så man kan ligge i 100 i 70 sona uten å miste lappen? edit: noen som har oversikt over når man mister lappen i de forsjellige sonene? ligger somregel 10 over i 50+ soner nå. men skal jeg kjøre på litt så er det greit å vite når jeg mister lappen i f.eks 80 sona 60-sone og nedover kan du ha 26 km/t over, 70-sone og oppover kan du ha 36 km/t over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 hehe, kom akkurat på noe jeevli vittig...satt med deen sol dingsen ned, og bilen er regga på fatter'n.. Så da sliter jeg ikke så allikavel.. Men mye penger for lærling dette ass Hehe... Men da er det berre å sjekk bildet og sjå om du kan identifisere føreren og så vist du ikkje kan det kan far din berre påstå at det var ein i nær familie som kjøyrte (du har ikkje forklaringsplikt ovenfor nærmaste familie) og så er vel den saken ute av verden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ch88 Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 så man kan ligge i 100 i 70 sona uten å miste lappen? edit: noen som har oversikt over når man mister lappen i de forsjellige sonene? ligger somregel 10 over i 50+ soner nå. men skal jeg kjøre på litt så er det greit å vite når jeg mister lappen i f.eks 80 sona 60-sone og nedover kan du ha 26 km/t over, 70-sone og oppover kan du ha 36 km/t over. takk. greit å vite. si 20 og 30 km/t over da. så har man litt å gå på å. 110 i 80 sona holder for meg det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 Menne... folkens.. Steder hvor det er 40-50km/t.. (60 også?) Så er det trossalt i de fleste tilfeller en GRUNN til at det er slik det er. I hastigheter under 60, så kjører man i mange tilfeller IKKE på en forkjørsveg. Kan ikke si jeg "gleder" meg til vi får evt en post her hvor det har gått galt fordi noen kjørte litt *fort* når det var 50km-sone, og de fortsatt beholdt lappen (men kanskje et LIV gikk tapt).. Bare en liten tankevekker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 du har ikkje forklaringsplikt ovenfor nærmaste familie) Merkelig det der, men mange tror det er sånn. Det er i USA det . Ikke her hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 så man kan ligge i 100 i 70 sona uten å miste lappen? edit: noen som har oversikt over når man mister lappen i de forsjellige sonene? ligger somregel 10 over i 50+ soner nå. men skal jeg kjøre på litt så er det greit å vite når jeg mister lappen i f.eks 80 sona 60-sone og nedover kan du ha 26 km/t over, 70-sone og oppover kan du ha 36 km/t over. Så svart på hvitt er det ikke! som nevnt i en annen tråd er det flere faktorer som spiller inn! føre, tid på døgnet, mye/lite trafikk etc... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 du har ikkje forklaringsplikt ovenfor nærmaste familie Merkelig det der, men mange tror det er sånn. Det er i USA det . Ikke her hjemme Hmm... Det funka sist gong eg prøvde det. Då var det ein kompis av meg som hadde kjøyrt litt hardt med bilen min og når eg fekk beskjed om det sa eg berre at det var ein i nær famile som hadde gjort det. Og det einaste eg fekk beskjed om da var at eg skulle gi beskjed til han at han burde roe seg... Men godt mogleg det er som du seie! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortena Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 hehe, kom akkurat på noe jeevli vittig...satt med deen sol dingsen ned, og bilen er regga på fatter'n.. Så da sliter jeg ikke så allikavel.. Men mye penger for lærling dette ass Hehe... Men da er det berre å sjekk bildet og sjå om du kan identifisere føreren og så vist du ikkje kan det kan far din berre påstå at det var ein i nær familie som kjøyrte (du har ikkje forklaringsplikt ovenfor nærmaste familie) og så er vel den saken ute av verden Eller hva med å være såpass voksen at man faktisk betaler boten når man har kjørt for fort og blitt tatt?? Dere burde jobbe litt med holdninga, gutta boyz... Er enig med chrZZ. Det er vel det viktigste er at liv ikke går tapt, ikke å fokusere på hvor fort du kan kjøre før du mister lappen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå