skywalk3r Skrevet April 30, 2006 Skrevet April 30, 2006 Når jeg kjører og skal brems..så rister det..men det er bare når jeg trykker rolig på bremsen, hvis jeg trykker hardt så er det ikke noe risting.. kan det ha noe med skivene? eller trenger den spissing? rette er skeivt og.. etter forgi eier har skiftet høyre bærebru foran Mvh Stian S
skywalk3r Skrevet April 30, 2006 Forfatter Skrevet April 30, 2006 ja, det jeg og trur..men bila var på eu på fredagen av forgi eier..men jeg trur Eu er "fixet"... Mvh Stian S
skywalk3r Skrevet April 30, 2006 Forfatter Skrevet April 30, 2006 ja. får vel ta meg en tur under den på tirsdagen når jeg får skiltan... Hvem skal man klag til når man trur eu'n er fixet? ingen biler som kommer igjenom med risting og dårlig handbrekk Mvh Stian S
eriklepe Skrevet April 30, 2006 Skrevet April 30, 2006 ja. får vel ta meg en tur under den på tirsdagen når jeg får skiltan...Hvem skal man klag til når man trur eu'n er fixet? ingen biler som kommer igjenom med risting og dårlig handbrekk Mvh Stian S få en tilstandsrapport på den da!
Bjørn 320 Skrevet April 30, 2006 Skrevet April 30, 2006 Kan jo alltids ta ein ny eu-kontroll, så ser du om det er noko gale med forrige kontrollen...
sn|per Skrevet August 21, 2006 Skrevet August 21, 2006 Bare bumper denne tråden litt. Sliter med at bilen rister veldig når jeg bremser ned. Merket bittelitt da jeg kjøpte bilen men nå er det blitt mye verre. Spesielt når jeg bremser ned i svinger så rister det veldig. Rister også mye ved nedbremsing rett frem. Merker også en liten "klonkelyd" når jeg bremser rolig i svinger. Kan dette være endeledd og/eller kast i skiver? Hvor mye koster det i såfall å skifte skiver og endeledd på verksted?
VillKapping Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 Vet ikke om du har fått svar på dette. Men jeg hadde akkurat samme symptomer. Skifter skiver og klosser foran så ble jeg kvitt det! Men fremdeles så sliter jeg med risting mellom 60-75 km/t. Noen som vet hva dette er?
Quattrokiller Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 Vet ikke om du har fått svar på dette. Men jeg hadde akkurat samme symptomer. Skifter skiver og klosser foran så ble jeg kvitt det! Men fremdeles så sliter jeg med risting mellom 60-75 km/t. Noen som vet hva dette er? Risting i ca 80 er ubalanse i forhjulene, risting i ca 120-140 er ubalanse i bakhjul. Leste det i "jetz hilfe ich mir selbst", en tysk Haynes kan du si. Har noe med resonans å gjøre, høres rart ut men stemmer i praksis!
VillKapping Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 Ok. Så det kan være rett og slett ubalanse i dekkene?
E46Hazey Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 Tviler sterkt på dette er ubalanse i dekkene, på min e46 99 modell måtte jeg bytte skiver foran 2 ganger pga kast, det var ett velkjent problem på de første e46ene.
VillKapping Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 Ja. Men nå har jeg jo akkurat skiftet skiver og klosser og ristingen ved bremsing forsvant. Noe annet det kan være da?
2mMy Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 kan være foringer og endeledd som er litt slitt!
VillKapping Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 Uff.. Ja.. Må nok inn på verksted da. Kanskje prøve med sommerdekk først for å se om jeg merker noe forskjell..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå