Gå til innhold

E30 316i 89mod Vurderes Solgt.

Sevenord
 Share

Anbefalte innlegg

Hepp. Har ikke hatt denne bilen så lenge, men har behandlet den fornuftig, og eneste grunnen til at jeg vurderer å selge den er enkelt å greit at planen var å ha strøken bil til sommeren, men nå viser det seg at lakken er noe værre en først antatt. Trodde det var bare panseret og koffertlokket som var kraftig oksidert, men strengt talt så gjelder det hele bilen.. Jeg legger ved ett bilde tatt etter at jeg tok lakkrens og polering av panseret. Resultatet var helt sinnsykt bra, men jeg har mine tvil om at det holder seg slikt...

For å si det kort, om jeg ikke får den til å bli strøken rød, med holdbart resultat, så selger jeg den og kjøper noe annet.

Bilen er eid og kjørt av to fornuftige damer helt til jeg kjøpte den, og den er ikke kjørt ufornuftig etter det heller. Jeg har kostet på den registerreimbytte (og det som hører med).

Ved 200k var det motorhavari(pga regreim), så da ble det meste av innmat byttet. Selger sa at stempel og alt var byttet, har ikke fått sjekket dette. Det er også ført servicehefte på den, det er ganske så komplett (mener jeg å huske)

Jeg har kostet på den følgende:

- Apex/supersport 60/40 senking, med dempere

- Tåkelys

- M-tech ratt

- Hvite blinkere framme

- Har kjøpt original turteller, men ikke montert.

- Originale alufelger med ok vinterdekk

- Lyktelister

Litt mer info:

- Sort interiør

- Tror stolene og baksetet er strøkent, da det mest sannsynlig har hatt trekk hele sitt liv (skal sjekke ut dette, hehe)

- Km ca 277777

- Manuelt gir

- Elektriske speil

Bilen er så og si strøken i karosseriet. Er en liten flekk rust (vises rett til høyre for hjulbuen, ser det på bildet). Høyre baksjerm har skrapet borti noe, ikke mye, og syns ikke det skjemmer ut bilen på noen måte. Jeg har laget en liten bulk nederst på bakfangeren (skal lett presse den ut igjen, da den er veldig "rund" bulk :)) Rust er det ikke noe å si på, som jeg vet om. Etter kanalen er det selvfølgelig noe overflaterust, men dette skal taes ilag med den flekken om jeg beholder den til det er blitt ordentlig varmt i været...

IMAGE_237.jpg

IMAGE_221.jpg

Pris antydning 20k? Bortsett fra lakken er den egentlig ganske så strøken. Om noen har interesse, så ta kontakt her eller på mail tordfo @ online.no

edit: kan legge til denne "prosjekttråden" for mer bilder og slikt...

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde gitt lakkrensen en sjangs først. Jeg hadde samme problemet med en golf 75mod. Den hadde stått så lenge at lakken var hvit. Men dro over bilen med et autoglym sett fra bilextra. Ble meget bra og holdt seg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt autoglym lakkrens og polish på panser og bagasjelokk.. Skal avvente litt å se hvordan det holder deg, akkurat nå er det sinnsykt bra ivertfall ;) Men om lakkrensen må gjentas ofte, så sliter man både ut lakken og seg selv.. Er jo ett helsikkes arbeid! Selve poleringen er jo egentlig kos, men rubbingen er jo helt jævli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker du poler maskin???

vanskelig og få et bra resultat som holder seg uten. oksydering skjer jo ved forurensinger i lakken , disse må ut for å få bra og holdbart resultat. da er det varme og rubbing som gjelder for å få åpnet porene i lakken etterpå voks og hardvoks.koster ikke så mye for lakkrens hos et proff firma 1500-2500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at å rubbe med en slik billigmaskin som vi har fungerte ikke, må presse djævelsk hardt ;) Jeg brukte maskin for å polere panseret etter jeg hadde rubbet det, og det ble veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett pris ja :wink:

Ja det er jo en vurderingssak som ikke alltid er like lett å komme frem til..

Jeg kjøpte en '90 316 coupe for en uke siden. Lykkelig og stolt over å funnet den mest strøkne e30 i mange mils omkrets tok jeg en tur på Biltema i Ålesund og kjøpte inn poleringsutstyr for å gi gliset en helgakos.. På vei hjem kom det en idiot i en gammel Mitshubishi Space Wagon og rett og slett moste inni meg bakfra mens jeg sto stille i et kryss...

Taksten kom på 35-40K, så bilen er dødsdømt.. :evil:

KrsjaBeamer003lite.jpg

Men det tok ikke mer enn to dager som e30-eier å bli forelsket i bilen da, så jeg vurderer å kjøpe en ny..

Beamer002.jpg

jeg tipper du får store problemer med å "vurderes solgt" når du får på felgene gitt, men gi meg en prisantydning når det er gjort, så kan vi jo se :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...