Gå til innhold

Ny bil (Hva skal jeg kjøpe?)

Reaktor
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Driver for tiden og titter etter ny bil. Mine kriterier er; stasjonsvogn, sprek motor, modell med lite feil, lav kilometerstand (relativt ny bil) Prisklasse max 200000,-

Har tittet litt på 523ia. Denne har 6'er. Stort pluss :) Hva mener folket om denne bilen? Forlemper, ulemper? Noen andre modeller jeg burde titte på?

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk hvetfall bilen nøye for rust! Spesielt bakluka!

Ellers er dette et glimrende valg. En av de fineste bilene fra Munchen ever, dpør du meg!

Eneste ulempen jeg kan komme på er at den ikke innehar de samme kjøreegenskapene som sedanen. Men men, må man ha litt mer plass, så er touringen ypperlig.

Lykke til med kjøpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fav er E32.

for 200.000 er jeg overbevist om at man finner en 1994 740 med den gode M60 motoren som er relativt sprek.

Om man leter litt lenge finner man også en som ikke har kjørt så fryktelig langt...

kanskje litt for spesielt interesserte.. men vit at den er der...

fin BMW som i alle fall er VELDIG komfortabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner kjøreegenskaper mortena. På hvilken måte da? Har kun kjørt bmw sedan. Vil jeg bli sjokkert eller er det små detaljer du snakker om?

Er andre her inne som vet mer om hvorfor det er slik. Jeg har bare merket det i praksis. Ikke slik å forstå at Touringen er håpløst mye dårligere, men det er en forskjell. Er noe med at demperne bak ligger mye mer enn på sedanen, der de står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt å gå etter E39 da denne er mer gunstig priset enn E46. Har vært ute å prøvekjørt 523iA og var godt fornøyd. Når du kommer opp mot 200 lapper får du nok noe som er ganske nytt. Eksemplarene jeg prøvde var 1997/98 og flere av disse hadde feil på pixlene i displayet. Irriterende! Visstnok ganske vanlig.

Kjøp noe med mye utstyr; skinn, navi, CD-spiller (endel import med kassett - dyrt å bytte), mutifunksjonsratt, el-seter, el. vindu foran og bak, varme i setene ++.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner kjøreegenskaper mortena. På hvilken måte da? Har kun kjørt bmw sedan. Vil jeg bli sjokkert eller er det små detaljer du snakker om?

Hørte av et klokt hode her inne på forumet at hjulopphenget bak er anderledes pga. plassen på en E39 touring. (liggendes fjærer)

Det ødelegger visst kjøreegenskapene en del ved aktiv kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...