Gå til innhold

Malingsfjerner


Wunder
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om en sinsyk malingsfjerner man kan få tak i på Jernia, Maxbo etc? Jeg har en bakrutespoiler som har blitt lakket med feil klarlakk som har resultert i bobler og jeg tenkte å fjerne all maling og begynne på nytt. Jeg har prøvd sparkel og alt mulig men det blir ikke bra. Han jeg kjøpte den av hadde gitt opp defor fikk jeg den for 100.- men det er som sagt mye jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, jeg har prøvd Lynol og det er greit nok det men det tar veldig lang tid og mye Lynol og det blir mye gris. Husker når jeg pusset båt og smørte på noe gele stoff som etter en liten stund var bare og skylle av og all maling og lakk fulgte med. Jeg vet jeg kan spørre på Jernia men tenkte det var noen klare hoder her inne (som ikke har sniffet for mye av det) som viste om noe hardcore stuff. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aceton kanskje? Lakktynner?

Aceton er kanskje litt i sterkeste laget... fjerner alt :P

Aceton syns jeg ikke det er så mye virkning i.. Tar lang tid å fjerne gammel lakk og slik! Men fordelen er jo at den ikke skader plasten så særlig!

Noe av det jeg faktisk fikk med meg i kjemitimene på skolen er at LIKT LØSER LIKT!

Og det har jeg erfaring med!! Hvis det er noe jeg har lakket feil, som har tørket, så sprayer jeg bare på ett tykt lag med bengalakk eller annen lakk, så løser all lakken seg opp og blander seg litt med den nye lakken for å få en slett overflate, og hvis man er snar etter å ha hatt på annen lakk oppå, å tørke vekk alt sammen med ei stor fille, så får man vekk det aller meste!

Og da er det bare småtteri igjen å pusse vekk mest for å slette ut overflaten, og vips, så er det bare å lakkere bakrutesenkeren :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg på Jernia og ba om den sterkeste malingsfjerneren de hadde, reprin ble nevnt men de hadde noe som var ennå sterkere, Duxola malingfjerner, den tok alt, plasten også så nå sitter jeg her med en ødelagt bakrutesenker, det eneste jeg kan komme på nå er å slipe hele dritten med 60 papir og sparkle det verste og prøve på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål; Hvorfor tok du ikke bare å pusset vekk den fargen istedet for å pøse på med etsende stoffer? =)

Jeg vet men det var mange lag med både grunning, lakk og klarlakk om hverandre, det var veldig ujevnt og hadde tatt altfor lang tid å slipe. Han jeg kjøpte den av visste tydeligvis ikke hvordan man lakkerer. Anyway, nå har jeg lånt en plansliper og skal kjøpe 60 papir på Biltema idag så får vi se hvordan det blir etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...