Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da har jeg endelig fått tatt noen bilder, så jeg tenkte jeg skulle lage en liten prosjekttråd, selv om dette her kanskje ikke kan karateriseres som et stort prosjekt i grunn.

Bilen er en E23 745i (3.5 turbo, 252 hk @ 5200 rpm, 380 Nm @ 2600 rpm) med 292 000 på telleren men har holdt seg utrolig godt, og bruker ikke en dråpe olje! Et eldre ektepar eide bilen i fra 84-94, deretter tok min far over bilen i to år og fra 96-2006 eide besteforeldrene mine bilen. Bilen er kostet på over 40 000 i fjor, men det er fortsatt en del som må gjøres før den er strøken.

Planen for bilen er følgende:

- Sette inn cd-spiller.

- Skifte dempere forran, skiver rundt hele, bremseskjold bak, bremseklosser, bremsebånd og akkumulatorer på bakdemperne. (Delekostnad: ca. 14 000).

- Nytt ratt.

- Få tak i 17" felger med et klassisk preg (alpina, hartge el.)

- Få tak i sort skinninteriør.

- Den skal chippes til rundt 300 hk på 0.7 bar.

- Hellakkering (På sikt).

Bilen er nettopp understellsbehandlet så det finns ikke rust på bilen.

Generelt skal bilen gjøres strøken, og den skal beholde den klassiske feelingen, så til alle de som sier jeg må senke den; spar dere.

Håper på positive tilbakemeldinger siden denne bilen begynner å bli veldig sjelden. Det står to til salgs på www.mobile.de og bortsett fra det er det ingen originale 745i igjen i Norge til salgs (de to som står til salgs er ombygd).

PS! Dette er selvsagt et langtidsprosjekt med regner med at den er helt strøken til neste sommer :)

DSCN1150.JPG

DSCN1154.JPG

DSCN1153.JPG

DSCN1151.JPG

DSCN1155.JPG

DSCN1156.JPG

DSCN1158.JPG

DSCN1160.JPG

DSCN1159.JPG

DSCN1152.JPG

• Svar 585
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Meget pent. Digger å se folk som kan restaurere eldre biler slik at de blir som perler igjen. Hadde jeg hatt tid og kunnskap er dette et prosjekt jeg kunne tenkt meg å gjennomføre selv. Gratulerer med ditt resultat.

Hvorfor M- merket?, men ellers helt topp. Thumbs up!

Skrevet

Hvorfor M- merket?, men ellers helt topp. Thumbs up!

Den skal av :) Har sittet der helt siden fattern hadde den i -94. :P

Tusen takk for gode tilbakemeldinger :)

Skrevet

Dette sitter vell med lim sikkert, så hvis noen har erfaringer med å ta dem av hadde det vært fint.. Fiskesene må vell fungere greit?

Skrevet

Er jo en rå bil da! Når turboen slår inn, går det rimelig heftig for seg frammi der, særlig i forhold til min gamle M40 :) Ble frakjørt av en Audi A4 1.8T her om dagen, men før han fikk sagt "gammel gubbebil" hadde jeg dratt langt fra han igjen :)

Dette er definisjonen på ulv i fåreklær, særlig når man får chippet de! Disse bilene kan jo kjøres på rundt 1 bar uten å gjøre noen ting. Dette skal visstnok gi rundt 400 hk, men i realiteten er det vell kanskje 330-350.

Bilder kommer etterhvert som ting blir gjort..

Skrevet

Fint med 7`serier (luksuskjerrer), onkelen min har selv en /40, men det er av den litt nyere typen. det er tøfft med ulv i fåreklær som det sies, stor motor er KONGE. :D

Skrevet

Veldig kjekt å se at du har satt ignag dette prosjktet. Jeg har gode minner om en barndom med E23. Faren min hadde en 1978 728iA og noen år senere (1984) kjøpte han en 732iA. Vi hadde mange flotte ferieturer med disse bilene og plassen var gedigen i forhold til den andre bilene (E21 og E30) som vi hadde på den tiden.

Jeg håper du gjør en god jobb med denne bilen og hold oss oppdatert. VIKTIGST av ALT: Kos deg når du holder på! :wink:

Skrevet

Rått prosjekt! Jeg skal følge med på dette ihvertfall!

M-merket sitter sikkert med dobbeltsidig tape. Da kan du ta en fiskesnor og dra på baksiden og nedover.

Sitter det teip / lim igjen så kan du bruke sitrusrens for å få gnikket det av.

Men pass på å ikke få sitrusrens på noe plast / gummi!

Skrevet

Pen bil!! Morsomt med slike gamle originale biler med masse motor!!

Dersom jeg skulle gjort noe med bilen så hadde det vært nytt ratt, skinnseter og for all del fått vekk det grusomme treverket. Treverk har absolutt ingenting i en bil å gjøre. Bedre selv om det ble lakket sort matt.. (Min mening, ikke bli sint :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...