Gå til innhold

Effektanlegg e36 og EU kontroll


kabeldeigen
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, var inne med bilen min på EU kontroll. For å si det sån var de ikke helt happy med avgassene på eksosanlegget :shock: . Nå som katalysatoren er vekke og det er påmontert effektanlegg, er det noe man kan gjøre for å lure testmaskinen slik at det ikke blir nøvendig med å sette inn orginalt ( noe som jeg ikke har) eksosanlegg til ettersjekk.

Setter stor pris på konstruktive svar fra gjengen her inne på forumet, som kanskje kan hjelpe meg ut av denne knipen.... :D

Kanskje det er noen som har et billig eksosanlegg med katalysator liggende til en e36, 325 92 mod, som jeg kan brukte når bilen skal vises igjen.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å lure testmaskinen med min 320i uten katalysator. Fulgte rådet fra en kamerat som er bilmekaniker. Kjør bilen skikkelig driftsvarm. Sørg for at bilen er kjørt i min. 30 minutter. Legg deretter bilen i andre gir og kjør den noen kilometer ved ca 5000 rpm. Kjør deretter rett inn på EU kontroll. Bilen skal i prinsippet da gå igjennom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å lure testmaskinen med min 320i uten katalysator. Fulgte rådet fra en kamerat som er bilmekaniker. Kjør bilen skikkelig driftsvarm. Sørg for at bilen er kjørt i min. 30 minutter. Legg deretter bilen i andre gir og kjør den noen kilometer ved ca 5000 rpm. Kjør deretter rett inn på EU kontroll. Bilen skal i prinsippet da gå igjennom...

Dette høres mistenkelig ut som en myte! Call the mythbusters :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å lure testmaskinen med min 320i uten katalysator. Fulgte rådet fra en kamerat som er bilmekaniker. Kjør bilen skikkelig driftsvarm. Sørg for at bilen er kjørt i min. 30 minutter. Legg deretter bilen i andre gir og kjør den noen kilometer ved ca 5000 rpm. Kjør deretter rett inn på EU kontroll. Bilen skal i prinsippet da gå igjennom...

dette pga ecu'n som ikke har omstilt seg til "vanlig" kjøring igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å lure testmaskinen med min 320i uten katalysator. Fulgte rådet fra en kamerat som er bilmekaniker. Kjør bilen skikkelig driftsvarm. Sørg for at bilen er kjørt i min. 30 minutter. Legg deretter bilen i andre gir og kjør den noen kilometer ved ca 5000 rpm. Kjør deretter rett inn på EU kontroll. Bilen skal i prinsippet da gå igjennom...

Dette høres mistenkelig ut som en myte! Call the mythbusters :)

Det er fakta at bilen gikk gjennom kontrollen uten katalysator, men hva det skyldes vet jeg ikke. Kan jo være godt mulig at EU-kontrolløren så gjennom fingrene med eksosanlegget, eller at det var noe feil på deres måleinstrumenter. Bilen gikk i alle fall igjennom. Hadde vært artig å funnet ut om det var måten jeg kjørte bilen på som var utslagsgivende. Er det noen som kan ha flere teorier om denne fremgangsmåten før EU- kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe å hente på å fjerne kat'n på en BMW? Har hørt at den trenger litt motstand. Har byttet ut en lyddemper med Supersprint rør og har Supersprint effektpotte bakerst. Fikk tilbud om race kat, men det kosta jo litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har mulighet til å stille bensin og luf gg kjenner en mekaniker VELDIG godt så kan han stille motoren til den kommer under, jeg fikk gjort dette av en bekjent på en 320 E-30, og den gikk igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...