Gå til innhold

Bruktbilgaranti


GunnarEP
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er litt usikker på hva jeg kan kreve utbedret på bruktbilgaranti, og lurer på om noen vet mer enn meg om det.

Har kjøpt med en 98 E39 touring hos merkeforhandler. Fikk den vanlige 3 mnd bruktbilgarantien. Bilen var i god stand iflg. selger, og jeg har fått et par småting på garantien etter en eu-kontroll.

Men det er fortsatt et par ting som bekymrer meg. Bilen vibrerer i hastigheter over 90, selv om jeg har hatt av og balansert alle hjulene på nytt. Jeg mistenker at det kan være noe med bilen. Forhandleren så på dette da jeg kjøpte bilen, men kunne ikke finne noe. Ellers hender det jeg hører en dyp uling bakfra, som var veldig plagsom da jeg hadde piggdekk på bilen. Det ble atskillig bedre da jeg la om til sommerdekk, men en svak uling høres fortsatt noen ganger. Det kan jo være dekkstøy, og jeg vil nødig sette inn bilen hvis det er tilfelle.

Til slutt har jeg funnet en del rust på bilen. Både på dører, dørkanaler, bakluke og flere steder på karroseriet. Jeg forventet ikke at en bil kjøpt av merkeforhandler hadde så mye rust. Det står ingenting i garantivilkårene om rust, så jeg regner vel egentlig ikke med å få noe av dette utbedret. Men uansett burde vel selgeren fortalt om dette? Kan jeg regne med å få utbedret noe på goodwill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redd for det, ja. Skulle selvfølgelig ha sjekket bilen nøye for rust før jeg kjøpte den. Jeg hadde nok for stor tro på at jeg fikk en bra bil når jeg kjøpte hos BMW-forhandler, og iallfall at det ble informert om rustskadene. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...