Kobar Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Jeg monterte turteller fra en 325i i min 318i E30 her om dagen, mn turtelleren måler feil... hva må jeg gjøre for at den skal virke slik den skal? dette speedometeret viser til 240km/t, men det gamle viste bare til 220km/t, vil det si at den viser feil hastighet også?? mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aama_Racing Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 så vidt jeg vet går ikke ann å sette sexer turteller på firer av den enkle grunnen at der er mindre sylindre.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
propan Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Nå ble jeg usikker,det med firer og sekser gjelder bare såvidt jeg vet turteller,e30 har elektronisk speedometer og fungerer uavhengig av motor,men utvekslingen må sikkert stemme med signalene meteret må ha kanskje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMWGUDEN Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 jeg har turteller ifrå ein sexser, og det fungerer fint, det er bare å skifte, ta med et opp til meg så kan eg fiksa det slik at det fungerer med spedo og turteller Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kobar Posted May 4, 2006 Author Share Posted May 4, 2006 mn hva skal gjøres for å få d til å virke? fikk tips fra en fra lyngdal å skifte en slags kontakt på baksiden, mn jeg åpna opp speedoet i går, men fant ingen kontakt, bare en hvit kontakt framme til høyre.. men tips: ja takk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kobar Posted May 4, 2006 Author Share Posted May 4, 2006 dette er et vdo speedo fra 325i... 88mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kobar Posted May 6, 2006 Author Share Posted May 6, 2006 ingen som kan forklare?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
propan Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 Ja du har feil turteller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kobar Posted May 7, 2006 Author Share Posted May 7, 2006 jamen d skal vell gå an å stille denne til på ett slags vis...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kobar Posted May 9, 2006 Author Share Posted May 9, 2006 ingen som orker å gi meg en forklaring her...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kobar Posted June 21, 2006 Author Share Posted June 21, 2006 ingen som har peiling?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
snurresprett Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 er det de eldre instrumentpanela så er det en kode plugg for 4'r og en for 6'r, når du ser bak på instrumentpanelet ved turtelleren står det "codier sticker" eller noe lignende, denne må du ha fra en 4'r for at det skal vise korrekt turtal.. på nyere panel er kodepluggen en "chip" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kobar Posted June 24, 2006 Author Share Posted June 24, 2006 det er nok gammel type! men aner du hvor man får tak i en slik brikke? eventuellt pris?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
snurresprett Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 om de er å skaffe ennå, så skulle du nok få de gjennom de som selger bmw deler, pris aner ikke eg.. er nr 10 eller 11 på bildet her alt etter hva du har fra før av http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=62&fg=05 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts