Kobar Skrevet Mai 3, 2006 Skrevet Mai 3, 2006 Jeg monterte turteller fra en 325i i min 318i E30 her om dagen, mn turtelleren måler feil... hva må jeg gjøre for at den skal virke slik den skal? dette speedometeret viser til 240km/t, men det gamle viste bare til 220km/t, vil det si at den viser feil hastighet også?? mvh
Aama_Racing Skrevet Mai 3, 2006 Skrevet Mai 3, 2006 så vidt jeg vet går ikke ann å sette sexer turteller på firer av den enkle grunnen at der er mindre sylindre..
propan Skrevet Mai 3, 2006 Skrevet Mai 3, 2006 Nå ble jeg usikker,det med firer og sekser gjelder bare såvidt jeg vet turteller,e30 har elektronisk speedometer og fungerer uavhengig av motor,men utvekslingen må sikkert stemme med signalene meteret må ha kanskje?
BMWGUDEN Skrevet Mai 3, 2006 Skrevet Mai 3, 2006 jeg har turteller ifrå ein sexser, og det fungerer fint, det er bare å skifte, ta med et opp til meg så kan eg fiksa det slik at det fungerer med spedo og turteller
Kobar Skrevet Mai 4, 2006 Forfatter Skrevet Mai 4, 2006 mn hva skal gjøres for å få d til å virke? fikk tips fra en fra lyngdal å skifte en slags kontakt på baksiden, mn jeg åpna opp speedoet i går, men fant ingen kontakt, bare en hvit kontakt framme til høyre.. men tips: ja takk
Kobar Skrevet Mai 7, 2006 Forfatter Skrevet Mai 7, 2006 jamen d skal vell gå an å stille denne til på ett slags vis...?
Kobar Skrevet Mai 9, 2006 Forfatter Skrevet Mai 9, 2006 ingen som orker å gi meg en forklaring her...?
snurresprett Skrevet Juni 21, 2006 Skrevet Juni 21, 2006 er det de eldre instrumentpanela så er det en kode plugg for 4'r og en for 6'r, når du ser bak på instrumentpanelet ved turtelleren står det "codier sticker" eller noe lignende, denne må du ha fra en 4'r for at det skal vise korrekt turtal.. på nyere panel er kodepluggen en "chip"
Kobar Skrevet Juni 24, 2006 Forfatter Skrevet Juni 24, 2006 det er nok gammel type! men aner du hvor man får tak i en slik brikke? eventuellt pris??
snurresprett Skrevet Juni 26, 2006 Skrevet Juni 26, 2006 om de er å skaffe ennå, så skulle du nok få de gjennom de som selger bmw deler, pris aner ikke eg.. er nr 10 eller 11 på bildet her alt etter hva du har fra før av http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=62&fg=05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå