Vegard Skrevet Mai 26, 2006 Forfatter Skrevet Mai 26, 2006 Var å peilet enda en gang, og det viste seg at jeg peilet feil i sta. Bilen bruker enda mindre enn det jeg skrev, bruker litt over en kvart liter på 1200 km. Så da er det jo ikke så ille???
Dolk Skrevet Mai 27, 2006 Skrevet Mai 27, 2006 Neida, det er ikke så ille, faktisk mot normalen det. Tut og kjør men alle må jo peile olje en gang i blandt.
ReiRud Skrevet Mai 27, 2006 Skrevet Mai 27, 2006 Alle motorer bør bruke litt olje,bare sunt det... anbefaler Castrol SLX den beste olje til en BMW
Lien Skrevet Mai 27, 2006 Skrevet Mai 27, 2006 Alle motorer bør bruke litt olje,bare sunt det...anbefaler Castrol SLX den beste olje til en BMW Du veit at du provoserer fram en diskusjon når du kommer med slike påståelige kommentarer?
Vegard Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Skrevet Mars 25, 2007 Denne posten er til deg som leser denne tråden en eller annen gang og har samme problemet som jeg hadde! Min bil brukte altså ganske mye olje. Selv om jeg skrev i forrige innlegg her at jeg muligens hadde peilet feil så gjorde den altså det. - Ikke noe blårøyk, egentlig ikke noe røyk i det heletatt. - Ikke noe svetting eller noenting. Det jeg gjorde for å bli kvitt problemet var noe så enkelt som å tømme på pakningsfornyer når jeg tok oljeskifte! Så der har du det! Pakningsfornyer er tingen! Kattlikzm reagerte på dette 1
Robin_Isak Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Hvilket merke brukte du? Har selv brukt omega på et par bilr jeg har hatt og det fungerer suverent. Hade en toyota som det røyk ganske kraftig av, fylte ny olje og en halv boks omega og oljeforbruket var faktisk borte over natten
BMWBenny Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Hvilket merke brukte du? Har selv brukt omega på et par bilr jeg har hatt og det fungerer suverent. Hade en toyota som det røyk ganske kraftig av, fylte ny olje og en halv boks omega og oljeforbruket var faktisk borte over natten Hiver man på pakningsfornyrer i oljen? Er detta sunt a? kjøre litt med det får så å bytte olje på nytt da eller?
Robin_Isak Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Hvilket merke brukte du? Har selv brukt omega på et par bilr jeg har hatt og det fungerer suverent. Hade en toyota som det røyk ganske kraftig av, fylte ny olje og en halv boks omega og oljeforbruket var faktisk borte over natten Hiver man på pakningsfornyrer i oljen? Er detta sunt a? kjøre litt med det får så å bytte olje på nytt da eller? Sunt? ja, det skulle jeg tro. Slipper jo all sotinga i eksosen/katalysatoren/lambda sonden og forbrenningskammeret. Er ikke no hokus pokus, det bare myker opp ventiltetninger og simmeringer. Du bytter olje, tar det i samtidig og kjører til neste oljeskift. Trenger ikke bytte olje igjen rett etterpå sånn som med diverse renseprodukter. Vil hvertfall anbefale omega sin oljefornyer til alle som plages med lekkasjer. PS Hvis du har vannlekkasjer (sprukket topp/toppakning etc) så burde dere merke dere et produkt som heter martins super sealer. Liten grå pose med pulver som fungerer bedre enn noe annet jeg har hørt om. Vet om folk som har hatt sprukne topper som har blitt gode igjen over natta med dette. Det beste av alt er at det er en rimelig permanent løsning.
NyborgRacing Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 syns det virket som ett høyt olje forbruk! jeg skifter olje og filter på 8000km på 328 min, da fyller jeg opp til maks å peiler annehver gang jeg fyller bensin! men fyller aldri etter før olje skift, bruker kanskje 1DL olje på 8000km, det er blandet kjøring å gjerne litt ekstra pådrag
Vegard Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Skrevet Mars 25, 2007 Husker ikke hvilket merke det var, men hjalp altså. Har ikke brukt en flekk olje siden oljeskift med denne pakningsfornyeren i. Er bare å tømme på i lag med oljen. Står på flasken hvor mye som skal på, med denne typen var det 3%. Og om det er sunt? Ja, er bare positivt har jeg hørt og som skrevet i et innlegg over her.
-Anders- Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Må man ta i denne pakningsfornyeren når du tar oljeskift eller kan man helle oppi mitt mellom skiftene?
Vegard Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Skrevet Mars 25, 2007 Kan vel ha i nårsomhelst, men ifølge bruksanvisingen er det mest effektivt ved oljeskifte. Men husk at du øker den totale oljemengden på motoren. Altså du må peile først og sjekke at ikke olja er på max hvis du skjønner. Det blir akkurat det samme som om du tømmer på mer olje. Er like ille med for mye som med for lite.
VillKapping Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Er det denne her dere har brukt? http://www.relekta.no/omega/content/product_info/917brosj.pdf
Vegard Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Skrevet Mars 25, 2007 Ikke sikker på merket som sakt, men det er vel samme ulla!
Robin_Isak Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Er det denne her dere har brukt? http://www.relekta.no/omega/content/product_info/917brosj.pdf Den ja. Stemmer bra med de 3%
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå