Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om d var noen hær som hadde gått igjennom med sota baklykter på eu kontroll? sånn hvis man har gjort det selv me godkjent sot spray?

Skrevet

Dette varierer vel fra godkjenningssted til godkjenningssted, men jeg vil nok anta at det ikke vil være godkjent i det hele tatt hvis man gjør dette selv.

Lyktene må vel være E-merket, og den E-merkingen faller fint bort når du begynner å tulle med soting. Er krav til hvis mye lys som skal slippe igjennom og slikt.

Tror det enkleste, er å høre (bare stikke innom og spørre kjapt?) med det stedet du har planer om å ta EU-kontrollen på.

For.. hvis vi sier at det går/ikke går her på forumet, så betyr ikke det at de som sjekker bilen din på en kontroll, har lest denne tråden og derfor gjør det samme ;)

Skrevet

Hadde en jetta for en god stund siden som ikke gikk igjennom grunnet soting av baklykter. Fikk beskjed om att jeg måtte kjøpe orginale sota lykter skulle jeg få det godkjent. Men Chrzz har nok veldig rett i att det varierer fra verksted til verksted, men tror ett flertall ikke hadde godkjent spraya lykter. Uansett hva du gjør så er det jo ikke store jobben og fjerne sotingen heller da(visst du bruker sotspray og ikke lakk).

Skrevet

anbefaler å stikke innom forskjellige plasser og be dem ta en titt på lyktene dine, dem som sier nei at det ikke går, kjører du til neste plass, helt til du for JA :lol:

Kommer jo ann på hvor Sota lyktan dine er å... Fins vel forskjellige Sote sprayer av ulike kvaliteter å, Jeg brukte den fra Tuning.no

Skrevet

Kjøp et ekstra sett med lykter (hvis det er en e30 eller noe sånnt, så er ikke dette noe problem), som du setter på når du skal godkjenne den. Mine skamsota (sorte, men sølvstripe på) gikk fint gjennom, men det varierer nok fra verksted til verksted...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...