Gå til innhold

Problemer etter motorvask!!


Øystein E30 M3
 Share

Anbefalte innlegg

På fredag hadde jeg en motorvask på M3en,noe jeg tydligvis ikke skulle gjort.. Jeg dekket til dynamo,fordeler,koil og sikkringsboksen med ett par plastposer men det har sikkert ikke vært godt nok gjort får etter det har bilen hatt store problemer med tenningen!! Motoren ser ut til å funke greit når den er kald men etter en liten stund begynner den å fjuske og går ikke på alle sylindrene! Jeg har hørt om folk som har vært ute for lignende episoder og de hadde bare brukt bilen som normalt og problemet løste seg.. men nå har jo bilen min vært slik i 3dager!

Noen som har noen gode råd? Skulle egentlig kjøre til bergen i morgen men jeg vet ikke hvor bra det er å kjøre med en bil som ikke går på alle sylindrene!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har hatt det samme med min e34, min kj;rte jeg vel i nesten en uke! Var ganske varsom p[ dette og kj;rte ikke den hardt! Dette var etter motorvask! Jeg hadde problemer med tenningen ogs[, da jeg skulle starte bilen min s[ var det null respons! helte litt vann over motoren og bilen startet med en gang! bilen funnker helt fint den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blås rent nede i plugghulla.

Som regel overslag som er problemet.

Jeg dekker aldri til noe når jeg tar motorvask,blåser bare tørt med luft etterpå på vitale deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du hatt av pluggledningene og blåst utav hullene med trykkluft?

Blir fort overslag hvis det er vann nedi der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden man er inne på motorvask her, ville bare si at jeg så en fyr som lot bilen gå på tomgang-poppa hooden-sprayet sikkert på motorvask og spylte motoren, det var riktignok varmt i været og det kom en del damp fra motorrommet...

Så ikke så smart ut, man bør vel dekke til batteriet,coilen, dynamoen og andre vitale deler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida,skal ikke trenge å dekke til noe.

Men liten fordel at ikke ALT er glovarmt da,med kaldt vann direkte på meget varme deler kan ting skje med maks uflaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er det bare tull å dekke til noe, man klarer ikke å dekke til bra nok, vann trenger inn uansett.

Tipset er og ha tilgang til trykkluft og ikke sprute vann direkte på fordeler og plugger.

Når man er ferdig med motorvask så starter man bare opp motoren og lar den gå seg varm, ta så ut pluggkabler og løsne på fordelerlokk, bruk trykkluft til og tørke disse.

Grunnen til at motoren bør kjøres varm er at vannet fordamper bort når du blåser luft. Er motoren kald blir det som regel litt vann igjen som kan skape trøbbel.

Dette gjelder særdeles rundt og inni fordeler/fordelerlokk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man bruke trykkluft på alle motorer? Fra E36 og oppover er alt så godt tildekt, at det er vanskelig å komme til. Vil vannet nå fram til vitale deler selv om det er godt dekt til? Har ikke tenkt å bruke høyt trykk og vil være varsom med hvor jeg spruter. Tilgang til trykkluft har jeg dessverre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...