Dazed Skrevet Mai 8, 2006 Share Skrevet Mai 8, 2006 Jeg ser at "Dieselveiv og 320-råder" er en metode å få 2,7 liter ut av en 2,5-liter uten boring... Gjelder dette M20, M50 eller kanskje begge? Jeg antar at diselveiva gir lengre slag (siden diesel har høyere kompresjon), og "320-rådene" er kortere enn diesel- og 325-variantene, for å få kompresjonen ned på levelige nivåer igen. Stemmer dette? Er det noen som har gjort dette som kan utdype litt, eller kanskje det finnes prosjekttråder/-sider eller "oppskrift" på nettet? Hva slags komp ender man opp med? Kan man la resten av motoren være som original, eller må det justeringer/omprogrammering til? Er dette en god og holdbar løsning for å få litt mer effekt og moment, eller koster det mer enn det smaker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Mai 8, 2006 Share Skrevet Mai 8, 2006 Dieselveiva gir vel (x) antall lengre slaglengde enn original 2,5 veiv. Rådene fra 2,0 monteres for å korte inn slik at ikke stempelet er på tur opp forbi toppen. Står skrevet endel om dette emnet her inne. Bl. a http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... c&start=15 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå