Gå til innhold

Nye krav for å ta førerkort!

Kenzuke
 Share

Tror du disse nye reglene blir innført i Norge?  

42 stemmer

1. 1. Tror du disse nye reglene blir innført i Norge?

• Ja
      25
    • Nei
      18

Anbefalte innlegg

Snakk om prioriteringer!

Gidder ikke engang å tenkte på hvilke ekstra utgifter dette medfører, hvis det blir aktuelt ... :cry:

http://vg.no/pub/vgart.hbs?artid=115678

Topp, da kan vi luke ut alle idiotene...

Greit, det er mange tullinger i trafikken, hvis det var akkurat dette du mente, MEN å måtte ta førerprøven opptil 4 - 7 gang iløpet av en livstid, er drøyt. De som kjører idiot i trafikken kan sikkert bortimot / mer en de andre traffikantene, men velger å kjøre idiot fordi de er ... akkurat .. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en bit i puslespillet "Et totalitært samfunn"...

Det eurokratene ikke forstår er at de innfører så mange lover og regler som mennskene må forholde seg til at det blir umulig å navigere i hverdagen. Et emget godt eksempel på dette er den norske skiltjungelen i trafikken. I Norge har vi detaljregulert hastighetsgrense på en slik måte at vi har soner som spenner seg fra 10km/t og opp til 100km/t. Jeg finner meg selv hele tiden undrende på hvilken fartsgrense det er i det området jeg befinner meg i. Ofte har jeg med gysninger nedover ryggen funnet ut at jeg kunne mistet lappen fordi jeg har trodd det var 80-sone mens det egentlig var 70-sone.

På denne måten kriminaliserer staten sine innbyggere.

Dette forringer livskvaliteten og dermed må det pøses ut penger i andre enden til fysiske og psykiske plager.

Jeg synes også forslaget om å heve aldersgrensen for sykkel er nokså tullete.

Hva er det som gjør politikere såpass smarte at de kan bestemme så mye over andres liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er det ikke noe som heter " opprette lover med tilbakevirkende kraft...." slik at de som har tatt "lappen" før dette trer evt ikraft, slipper dette... eks. før fikk man bil+henger+motorsykkel osv.. men ikke nå lenger, men de som har det kan fortsatt kjøre det..

kanskje jeg er helt på jorde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet jo aldri om det blir sånn, men når man må fornye lappen, enda det har blitt mye strengere for å ta sertifikat idag, så skulle man tro at vi som har tatt lappen fra før av også må fornye den hvert 10.år, da vi har en mer "mangelfull" opplæring, sammenlignet med dagens elever ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe denne regelen innføres.

I dag så er det allerede lang ventetid for å ta førerprøven så hvis de vil fornye alle førerekortene i landet som sikkert er omkring 1-1,5 mill (sikkert fler) så vil det bli 1-2 års ventetid med den kapasiteten statens vegvesen har nå.

Så tror vi kan ta det med ro :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er det ikke noe som heter " opprette lover med tilbakevirkende kraft...." slik at de som har tatt "lappen" før dette trer evt ikraft, slipper dette... eks. før fikk man bil+henger+motorsykkel osv.. men ikke nå lenger, men de som har det kan fortsatt kjøre det..

Det står i den norske grunnlov at ingen lov har lov til å ha tilbakevirkende kraft ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dagens...

Helt totalt idiotisk å måtte ta lappen om igjen hvert 10 ende år, for det første blir det forsinkelser i mengder fordi hele Norges befolkning som er over `lappen - stadiet` må tilbake på benken med sensor og hele pakka.

Dyrt er det også, fyfaen...

Det er noe som heter at du skal tenke gjennom konsekvensene før du handler.... Håper for guds skyld at disse idiotene gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nye reglene krever at du fornyer bil- og motorsykkelførerkort hvert tiende år. Har du førerkort på buss, lastebil, minibuss eller lett lastebil, krever de nye EU-regler at du fornyer førerkortet hvert femte år. Du må også gjennomgå en medisinsk sjekk. Øvrige bilister og motorsyklister skal ikke gjennomgå en tilsvarende medisinsk undersøkelse etter direktivet. Det er ennå ikke avklart hvordan fornyelsen skal skje i praksis.

Hmm... hvor er det dere leser at man må ta lappen OM IGJEN?

Står ingenting om det. Fornyelse, kan bare bety at man kanskje får den oppgradert "automatisk" hvis man har kjørt *fint* de siste ti årene, osv osv. Hvis man har råkjørt/blitt tatt flere ganger i fartskontroller, så kanskje man må ta en oppkjøring på nytt. osv osv osv. Står ingen steder at man må begynne på nytt, og betale nye tusen på tusen på tusen av kroner (oppkjøring og skriftlig, etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne måten kriminaliserer staten sine innbyggere.

Dette forringer livskvaliteten og dermed må det pøses ut penger i andre enden til fysiske og psykiske plager.

Eksakt!

Dette er noe som til de grader irriterer meg også. Man kriminalisrer en handling som i utgangspunktet er "ufarlig". Ikke rart kriminalitetsprosenten går opp her i landet... :roll:

Norge blir utnyttet gjennom den forbaskede EØS avtalen. Norge har så lite til felles med "EU land" og Europa/EU generelt. Jeg ville aldri introdusert meg som europeer, men som nordmann!

Norge er et nordisk land, med andre veier, annet klima og rett å slett andre forhold. Vi har ikke Autobahn, som så og si alle biler er laget for som produseres nå. Vi har en brøkdel av innbyggere i forhold til andre europeiske land.Skatter og "avgifter" henger ikke på greip lenger!

Skjerper ikke Norge seg snart blir vi som samene, minoritet i eget land!

Husker jeg ikke heelt feil så ble denne EØS-avtalen inngått i hemmlighet uten støtte fra en instans. Enten var det denne, eller en annen.

Jeg har snart problemer med å forstå at ikke nordmenn snart går sammen i "opprør" mot dette maktmisbruket! Hadde jeg vært Stortingspolitiker i 2006 hadde jeg vært flau!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvert 10. år kan være litt drøyt, men at en kunne hatt en ordning/sjekk når en f.eks fyllte 60 år eller lignende. Slik at personer som har blitt litt vel gammel for alderen kunne tatt en sjekk på kjøreferdighetene. At man sånn nesten uten vidre beholder lappen til en er 100 år er jo egentlig litt skremmende :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik det allerede er, BalleKnalle... ;) Når man kommer til en viss alder, så er det (hvis jeg husker korrekt) legen som bestemmer hvor lenge per gang en sjekk skal være. Dvs, ser man fin i formen ut når man er 60, så må man ikke på sjekk før om 3-4 år osv. Er man slapp i fisken osv, så kanskje man må sjekke igjen om bare ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i den norske grunnlov at ingen lov har lov til å ha tilbakevirkende kraft ja. :)

får med meg litt av hvert.. Sitt jevnlig å bare ser over lover, slik at når jeg evt blir stoppet av politiet, så bare henvisere jeg til Lov nr. , pragraf nr. og jfp med paragraf nr. 8)

å da blir de stumm :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...