Gå til innhold

høy tomgang på m20b23 85 mod


Bmw323i
 Share

Anbefalte innlegg

Du har en kald starts vakum ventil under innsuget ditt.

5.png

Den som slange 13-16 går inn på.

Den kan henge seg opp,ta den av og legg den i kokende vann,hvis ikke den lukker helt på vakum siden må du ha en ny hvis ikke du har typen som er justerbar da.

Fungerer som en termostat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. takker for hjelpen. men nå dukka d opp et nytt problem her. av og til når jeg starter bilen går den som en klokke, men av og til jukser den som faen og dauer ut. akkurat som om den går tom for bens eller som om lmmen ikke virker helt. tidligere idag byttet jeg luftfilteret da det var tett og da funket bilen strålende et par kjøreturer. har også byttet pluggene. jeg tror ikke det er tenninga som er problemet, tror det ligger i bensintilførselen. noen som vet ka det kan være? tror heller ikke det er filteret som er tett, for da ville den vell vært lik hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har undersøkt litt mer nå. når jeg kobler fra lmm så går bilen i et slags nødprogram, men den går iallefall. når jeg kobler på lmm starter den bare, så dør den. tenkte jeg skulle ta en diagnose test på den, for da finner vi forhåpentligvis ut noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det være noen av dysene som er dårlige? noen av dysene tikker jææævlig, kan det være deT? men da skulle den vell ha juksa hele tida?`

Det kan være slitte dyser, ja. Det forårsaker ujevn tomgang og treg start ved halvvarm motor. Men det skal normalt ikke medføre at motoren jukser/fusker eller stopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...