hartvix Skrevet Mai 9, 2006 Share Skrevet Mai 9, 2006 Takluka mi sitter bom fast når jeg prøver å åpne den, og går bare halvveis i tilt-posisjon. Hjeeelp meg! Har sett på "tutorial"-en på bimmers DIY. Den starter med at man skal åpne takluka nok til at den går ned litt, men jeg kommer ikke så langt. Luka mi stopper allerede før interiørtaket har kommet helt fram når man lukker den fra tilt-posisjon, slik dette bildet viser: Den går heller ikke helt opp i tilt. Interiørluka kommer så langt: Finnes det noen grei måte å fikse dette på, eller bør jeg bare glemme hele takluka (den er tross alt tett når jeg lukker den..). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duÅ Skrevet Mai 9, 2006 Share Skrevet Mai 9, 2006 hadde akkuratt samme problem på min bil,blei aldri at jeg fikset det. men du kan jo ta ut takluken,og prøve å "smøre opp" wairer etc. typisk e36 problem!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet Mai 10, 2006 Share Skrevet Mai 10, 2006 men et annet spørsmål, sitter pakkningen limt på luka eller i selve bilen(runt luka?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Mai 11, 2006 Share Skrevet Mai 11, 2006 Pakningen rundt luka er limt på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet Mai 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2006 Stemmer, den er limt på bilen. På min iallefall... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mai 11, 2006 Share Skrevet Mai 11, 2006 Hvis du tar av hele sveiva og dekselet der, så finner du en kasett som er skrudd fast. Ta også av denne og prøv å dra wirene individuelt helt til du får taket langt nok ned i bakkant til at du kan dra tilbake interiørtaket. Grunnen til at du ikke får den opp er fordi den ene wiren er strammerer enn den andre. Jeg hadde akkurat samme problemet som deg, men etter en time eller to med knoting løsnet endelig interiørtaket slik at jeg fikk blottett skruene.. Deretter tar du bare av taket og setter du bare "løfterne" og "dra-tingene" (nei, jeg kom ikke på noe andre ord akkurat nå) i samme posisjon så skal det virke igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2006 Beklager å ta opp igjen en eldgammel tråd, men jeg har endelig summet meg til å begynne på takluka mi nå. Problemet er at jeg kommer ikke så langt.. Har tatt av sveiven og dekselet, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre videre. Lien: Hvordan skal jeg få dratt i waierene individuelt? Jeg får bare så vidt skubbet litt i de med et skrujern, men det ser ikke ut til å hjelpe så mye. Her er to bilder: All hjelp mottas med takk, for nå er det fryktelig varmt i Sør-Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Juli 22, 2006 Share Skrevet Juli 22, 2006 Du bare dra drit hardt med skrutrekker i tennene på tannhjulene der. Siden din har låst seg i tilt posisjon har jeg egentlig ikke noen gode svar til deg for min låste seg da den var lukket. Du må knote og prøve så kommer den nok til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet Juli 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2006 Takk for alle tips Lien! Nå har jeg knota med dette i to dager. Har dradd vaierene att og fram i alskens posisjoner og sveiva fram og tilbake en haug med ganger, men ikke F**N om interiørtaket vil helt fram. Det sier bare "sqeeek" oppe fra taket, vaierene klemmer seg mot mutteren og der står den bom fast. Jeg får heller tenke sånn at "jaja, den er tross alt tett" og takke meg til den lille tilt-luftingen jeg får Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Juli 22, 2006 Share Skrevet Juli 22, 2006 Det finnes jo noe som heter BMW verksted også da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet Juli 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2006 Har hørt folk nevne alt fra 4-8 000 kr for å fixe det på verksted (men klyp meg om jeg tar feil), og SÅ mye er ikke den ekstra luftingen verdt i min verden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sapphire Skrevet Juli 23, 2006 Share Skrevet Juli 23, 2006 Hei har samme problemet på en 316 jeg har stående, jeg borret små hull i wire rørene å sprøytet wd40 inn, så knota jeg lenge med skrutrekker som nevt tidligere her, den kommer til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bøen Skrevet Juli 25, 2006 Share Skrevet Juli 25, 2006 Hmmm. Tror jeg må smøre takluka mi...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet August 23, 2006 Forfatter Share Skrevet August 23, 2006 Sorry at jeg tar opp en gammel tråd igjen, men nå funker takluka og det er kanskje flere som er interessert i å høre hvordan det gikk til Jeg brukte altså sommeren på å dra og skyve manuelt i vaierene med et skrujern. Det gav ikke så mye resultat der og da, men jeg oppdaget at hver vaier påvirket posisjonen til hver side av takluka, så jeg prøvde å få den så "rett" som mulig mot lukket posisjon før jeg gav opp. Da manglet jeg bare en halv centimeter på at interiørtaket var lukket fra tilt-posisjon og luka var tett. Når jeg i helga var på Rally Finland ble jeg mer og mer irritert over vindsus på motorveiene. Det resulterte i at hver gang jeg lukka fra tilt tok jeg i litt hardere enn vanlig. Og plutselig.... PANG! Et skikkelig smell fra takluka når jeg skulle lukke den. Jeg skvatt selvsagt noe helt jævlig, men til min store glede var ingenting røket - tvert imot: takluka løsnet!! Så nå virker den som den skal! Jeg må av og til ta i litt for å få den til å løsne fra lukket posisjon, men den blir bedre og bedre for hver gang jeg åpner den Som du sa Lien, den løsner til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå