Gå til innhold

Hjelp til EU


TomeLomE34
 Share

Anbefalte innlegg

Etter en eu sjekk hos Naf senteret stjørdal fikk jeg masse 2er feil blant annet disse:

1.1.9 Mer enn 25 % rust på en side av skive: venstre foran å høyre foran

De skivene har jeg titta på.. å når jeg sammenligner med de skivene som nautilus hadde tatt bilde av lengre nedi forumet vil jeg si at mine kansje er så god som strøken i forhold..

Råd?:)

1.1.10 Bremsrør svekket pga rustangrep: høyre midtre del

Hvor er så det? :roll:

Å hvor får jeg kjøpt nye?

1.2.3 Parkbrems for dårlig bremsevirkning: venstre side

Hvordan strammer jeg den?

Gidder ikke å koste på meg verkstedregning så derfor spør jeg;p

Er veldig nybegynner på alt dette med bil å bmw;p

Håper på svar! :D (må jo få bilen godkjent)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan evt. ta en test hos noen andre, når det gjelder bremseskiver, men siden du allerede ligger i systemet med 2'er feil, tviler jeg på det hjelper.

Bremseskiver fremme er enkelt å bytte, og du har igjen for det!

Justere håndbrekk, du kan selvfølgelig vippe opp trekket rundt brekk-spaken, og justere der, men er som regel lite å justere der.

Jekk opp bilen bak, så begge hjul står i lufta. Skru av bremseskivene, rens godt alle bevegelige deler, og vipp mye frem og tilbake med f.eks skrujern. Mellom bremsebandene er det en "skrue med tenner", denne justerer du med. Prøv deg litt frem, legg på skive, og monter hjulene løst, og vri, å se om du har samme motstand på begge sider.

Når du ser deg "fornøyd", og det er så vidt trommelen passer utpå bandene, monter skiver og hjul. Etterstram/juster gjerne litt på skruene i midtkonsollen i bilen. Mens du har hjulene i lufta, start bilen, og la den gå en stund på tomgang på 1. gir, mens brekket står på litt, for å slite seg til. SØRG FOR AT BILEN STÅR STØDIG!! Justere litt mer, i midtkonsollen, til du ble fornøyd.

Ble mye dette her, håper du skjønte noe av det. :?

Jeg gjorde akkurat som her for noen uker siden, og bilen gikk glatt gjennom eu-kontrollen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...