Gå til innhold

Erfaringer med online dekkbutikker

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har sett utallige innlegg som angår handel av dekk fra de forskjellige nettbutikkene som selger (billige) dekk. De fleste angår seriøsitet ol. Jeg vil derfor gjerne dele min erfaring, og andre vil kanskje gjøre det samme?

Så langt har jeg kun testet www.interdekk.no, og begynner derfor med disse.

Denne gangen var det madammen sin firehjulstrekker som hadde behov for nye sommerdekk, og jeg sjekket hvilke dekk Interdekk hadde i riktig dimensjon og leste en del tester av disse på www.tyretest.com før jeg valgte type. Det ble Bridgestone Dueler A/T 693 i 205/70-15".

bridgestone-dueler-at-d693-large.jpg

På tross av at dette er et kraftig dekk fra en annerkjent produsent kom dette på flotte 621,- norske kroner pluss 80,- i frakt per dekk fra Interdekk, totalt 2.805,- (som jeg forhåndsbetalte med kort via nettet) for alle fire dekkene ferdig levert på døra (av Tollpost) inkludert moms.

Jeg må innrømme at jeg ikke vet hva andre leverandører skal ha for tilsvarende dekkpakke, men synes absolutt ikke dette var noen upris. Leveringstiden ble 2,5 uke (11 arbeidsdager), men jeg fikk beskjed per mail om leveringstiden rett etter bestilling, så da er sånt godkjent.

Dekkene er produsert midtveis i 2005 (ca. 9 mnd gamle), og det er kanskje litt mye, men får vel være akseptabelt, eller? Velvel, de lukter fortsatt nye og gummien virker fersk, så det går nok greit.

At dekkene på tross av sine oppgitte og innstøpte "205" i bredde faktisk bare er rundt 185-190 må Bridgestone ta på sin kappe. De er faktisk mye smalere enn både Goodyear vinterdekkene og Cooper sommerdekkene vi nå har i samme dimensjon... :roll:

Ellers vil jeg også nevne at dekksjappene rundt forbi tar seg godt betalt for omlegging og balansering når man kommer med dekk selv. E18 Motorsenter påstod de skulle ha hele 780,- for å legge om fire løse felger og dekk som jeg hadde med i bilen (trodde ikke på de, så spurte to stykker der..). Blå Ring skulle til sammenligning ha ca. 550,- mens Dekkpartner skulle ha 480,-. Store variasjoner med andre ord, så et par telefoner blir fort billige hundrelapper.

Sammendrag

Leverandør: www.interdekk.no

Dekk bestilt: 4 stk. Bridgestone Dueler A/T RD693 i 205/70-15"

Leveringstid: 11 arbeidsdager

Alder på leverte dekk: Ca. 9 måneder

Kommunikasjon: Raske og informative svar på mail, oppdatering på ordrestatus automatisk tilsendt per mail etter bestilling.

Totalt inntrykk etter handel: Helt ok. Fortsetter de med konkurransedyktige priser kommer jeg nok til å handle der igjen.

For dere som ikke gidder å skrive så mye kan dere jo kopiere sammendraget mitt og fylle ut der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter på dekk fra www.dekkonline.com

Bestillte 2 dekk 10.04 og fikk ordrebekreftelse på mail og et par dager senere kom et brev i posten der det stod beregnet leveringsdato 25.04.

Greit nok tenkte jeg...29.04 sendte jeg purring på mail ettersom ingenting var kommet. 1.05 kom dette svaret på mail:

"Hei,

Vi undersøker nå hvorfor du ikke har fått dekk levert ennå.

Vi venter på svar og forklaring fra transportøren nå.

Du skal få dekk levert snarest mulig.

Vi beklager for problemer og forsinkelser.

Mvh xxx"

Jeg har pr dags dato enda ikke mottatt dekk og kan med sikkerthet si at jeg

KOMMER IKKE til å handle noe mer fra dekkonline.com

/Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også handlet med interdekk og de var veldig behjelpelige på telefonen. De hadde desverre ikke dekket på lager men alikevel så tok det 6 dager fra jeg bestilte til tollpost stod på døra med det ene dekket jeg bestilte..og prisene er det i hvertfall ingenting å si på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers vil jeg også nevne at dekksjappene rundt forbi tar seg godt betalt for omlegging og balansering når man kommer med dekk selv. E18 Motorsenter påstod de skulle ha hele 780,- for å legge om fire løse felger og dekk som jeg hadde med i bilen (trodde ikke på de, så spurte to stykker der..). Blå Ring skulle til sammenligning ha ca. 550,- mens Dekkpartner skulle ha 480,-. Store variasjoner med andre ord, så et par telefoner blir fort billige hundrelapper.

780,- var kanskje litt drøyt. Jeg tar kr 480,- for en slik jobb, altså ganske billig i forhold til de prisene du fikk! :wink:

Det er ganske kostbare maskiner som brukes til den jobben og avbalanserignsvekter er faktisk svindyre i innkjøp. spesiellt de limte som brukes på alu-felger. Det er ofte jeg må bruke vekter for 30-40 kr pr felg for at det skal bli bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har researcha litt mer, og må si at det virker som om RD693 er en utgått modell for året, til fordel for 694. Dekket (693) har uansett fått gode karakterer fra brukere, så det betyr ikke allverdens til bruken av bilen det gjelder, men det er litt prinsippielt.

Bredden må jeg også innrømme at jeg lurer litt på, og vurderer å ringe Bridgestone. Kan det være feilmerkede dekk, eller har Bridgestone i likhet med Falken kortere millimeter enn resten av verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...