Speedwell Skrevet Mai 9, 2006 Share Skrevet Mai 9, 2006 Har byttet toppakning, fått toppen planet, ventilene slipt osv osv. Satt sammen alt, med BMW's eget verktøy for å stille inn kam så alt skal være 100%. Men den tikker altså.. En tidligere mekaniker nevne en utslipsventil. Det høres også at motoren suger luft i området under innsuget. Det er også derfra tikkelyden kommer fra. Jeg får kanskje diagnoseutstyr som passer til den i morgen, men er det noen som har vært borti lignende før og kan komme med noen tips? Kan jeg prøve å koble fra den ventilen som sitter under innsuget? Sverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Mai 9, 2006 Share Skrevet Mai 9, 2006 Eneste ventil som ligger under der, er kanisterventilen. Der er det en vakuumtilkopling også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mai 10, 2006 Share Skrevet Mai 10, 2006 skjekket at dne pinnen som sitter over kammakslingen som gir smøring ikke er tett!? det var det med min . da tikket den som faen, og endte med at æmåtte bytte kammakslingen ;( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speedwell Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2006 Takk for tips, men etter å ha pratet med BMW verkstedet så flushet jeg systemet og byttet olje. Det hjalp det så problemet er borte. Var vist vanlig at de motoren lagde lyder om oljen var gammel og registerkjede-strammere og løftere hadde vært demontert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå