oddy85 Skrevet Mai 10, 2006 Skrevet Mai 10, 2006 Jeg lurer på om noen vet hva man kan gjøre med ventil kakkling på en 316i 89mod.. Er det et vanlig problen? Har kun gått 166.000.. Er det noe man kan gjøre selv.. eller må man på verksted? Og vet noen hva man må forsterke visst jeg skal sette inn en 325i motor i en 316? På forhånd Takk!
Mr_Sunde Skrevet Mai 11, 2006 Skrevet Mai 11, 2006 Det er vel M40 motor på denne? Kan jo prøve med en motorrens og se om det blir bedre. Har littegrann tikking på min 318, men den har jo gått 308000km. Er visst et problem med kamakslingene på M40 motoren. Siste utvei er vel å bytte kamaksling og løftere, men det koster jo fort noen kroner.
grohl Skrevet Mai 11, 2006 Skrevet Mai 11, 2006 med selvjusterende ventiler bør man vel først prøve motorflush.. tikket en del ved kald motor med meg, men malte som en kattunge etter noen min. Nå går den som en rolex
Dirty Skrevet Mai 11, 2006 Skrevet Mai 11, 2006 min hadde sin siste timer med tikking igår! byttet alt av kammakslinger ventiler løftere osv! det du kan gjøre er å se om det oljerøre på toppen av kamakslingen er tett! det var det på min! derfor den begynnte å tikke. jeg kjørte motor rens og byttet oljefilter , men da tikket den bare mer av en merkelig grunn! som jeg enda ikke har funnet ut av! men nå maler den som katta her hjemme
Lien Skrevet Mai 11, 2006 Skrevet Mai 11, 2006 1. Bruk litt tykkere olje 2. Sjekk oljerør, og blås det reint hvis det er tett 3. Skift ventilløftere (ca. 200 kr. stykket. tot: 8 stk) 4. Kamaksling bytte Som alltid, begynn med det billigste og slutt med det dyreste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå