Skar Skrevet Mai 10, 2006 Share Skrevet Mai 10, 2006 satte på nye frontlykter(angel eyes) på touring`en i helga, ett helvette å få justert.. hva må gjøres`?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Mai 10, 2006 Share Skrevet Mai 10, 2006 Koster vel ikke mer enn ca en hundring's å få det gjort på verksted... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mai 10, 2006 Share Skrevet Mai 10, 2006 Er dette forresten noe som egentlig burde bli gjort når man bytter hele lykter? For.. selv om det kan *se* greit ut, så kan det jo være feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Mai 10, 2006 Share Skrevet Mai 10, 2006 Jeg merket hvertfall STOR forskjell! Men så lyste jeg opp toppen av samtlige trekroner i bilens nærhet da, he he Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skar Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2006 da blir det nok værksted.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Mai 10, 2006 Share Skrevet Mai 10, 2006 Er dette forresten noe som egentlig burde bli gjort når man bytter hele lykter? For.. selv om det kan *se* greit ut, så kan det jo være feil. Du bør få dette gjort, ja. "Glemte" det selv, og fikk stadige blink fra motgående bilister. Sjekket da jeg kom hjem, og så at venstre lykt sto litt høyt. Da er det bare å justere selv eller (helst) dra på verksted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Mai 11, 2006 Share Skrevet Mai 11, 2006 På min E39 er det 2 hvite plastskruer med umbraco høl som er plassert på toppen av hver lykt. Den ytterste skruen justerer du lyset horisontalt og den innerste skruen (nærmest nyrene) justerer høyden. Lyktene skal vel lyse nogenlunde rett frem (ikke i kryss eller ut i skauen på sidene) og høyden er feil om du ser trynet på de møtende bilistene i mørket Når du ligger bak en bil i normal avstand så er det bra om du lyser opp bakfangeren til han foran og ikke høyere. Ca dette jeg sa nå da vel og merke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Mai 11, 2006 Share Skrevet Mai 11, 2006 Jeg skal inn på verksted 19. mai for diverse små ting. de skulle gjøre dette da. kjøpte FK angel eyes i vinter og har ikke vært justert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet Mai 11, 2006 Share Skrevet Mai 11, 2006 Dette justerer du helt enkelt selv. Plaser bilen 1meter fra veggen der det er plant og fint, sett på nærlysene, mål med målebånd fra bakken og opp til center av lykta. Så måler du fra bakken og opp ved veggen, trekk fra 1cm og sett ett merke på veggen. (Altså, trekk 1cm fra det målet du fikk fra center av lykta og ned til bakken) Juster lykta opp/ned til merke på veggen. Vips så er du ferdig, og det kosta deg nesten ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mai 11, 2006 Share Skrevet Mai 11, 2006 Men hva om den kanskje er stilt feil horisontalt, Dolk? Altså.. hvordan vite om den er feil, eller om den ikke er feil? Og hvordan utbedre dette. Ellers en god "guide" for å stille lykter! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Mai 12, 2006 Share Skrevet Mai 12, 2006 det fins tegninger på internett som man kan bruke til å stille dem nøyaktig men fant dem ikke i farta alle fall kan FK lyktene stilles horisontalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Filur Skrevet Mai 12, 2006 Share Skrevet Mai 12, 2006 For å få det sånn ca. rett må bilen stå på en flat plass uten hellninger og ca. 2 meter fra en vegg eller hva det måtte være.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå