Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bensin lekasje på E34'n min, kan ikke ha over halv tank for da renner det bare ut.

Det var noen lekasjer på disse rørene som går opp til tanken som ligger over høyre bakhjul, [Hva nå denne er godt for?]

Fikset dette men har fortsatt samme problemet.

Noen vanlig feil på E34 dette? Kan det være påfyllings-røret eller noe lufting greier?

Noen som har vært borti dette?

Skrevet

Hmm, er det ikke kun uttak fra tanken i toppen da (under bagasjeromsteppet)? Er vel fare for at det kan være hull i tanken din.. kanskje litt rart om du har plasttank, men lurer på om ikke E34 ble levert med både plast og ståltank.. kanskje rustproblemer i så fall.

• 3 weeks later...
Skrevet

Har en lekasje jeg også. Tror det er fra et rør som går bak bensin tanken mot bakfangeren. Oppdaget dette nettop da det var en liten våt flekk under tanken. Lignet på et bremse rør som har rustet. Tenkte først på bremse rør men det ligger litt for langt bak tror jeg.Merker inget til at bensin blir borte ved full tank. (E34 518i, M40 93mod).

Har lite peiling på skru så om noen kjenner til problemer rundt dette hadde jeg vært takknemlig for råd også.

Mvh Glenno

Skrevet

Det er sikkert rustet hull i rørene dine ja.

Årsaken til att min lakk på over halv tank var att toppen på tank-måleren

var sprukket. Så bensinen skulpet ut når jeg kjørte. Byttet denne og alt ble bra.

Skrevet

Jeg har erfaring med det, røret går fra toppen av tanken i bakkant, går rundt hele tanken på baksiden, rundt på fremsiden og opp til påfyllingen. Hadde selv lekkasje der på min E34, byttet litt og litt men lekkasjen kom stadig på nye steder,. Til slutt var det ikke annet å gjøre enn å bytte hele røret og da måtte tanken senkes ned for å komme til. Det ble monter slange hele veien hos meg, og det fungerte greit. Gjorde jobben på et lokalt verksted, så flere detaljer har jeg ikke.

Skrevet

Takker for raskt svar.

Setter den vel på lokalt verksted men kunne kansje gjort deler av demonteringen selv om det ikke er for mye dill.

Noe jeg må demontere for å komme til?

Skrevet

Der mitt rør lakk var bak plast innerskjermen på h.bakhjul,

så jeg måtte av med den, men det er ikke sikkert din lekker der.

Så er vel ikke så veldig mye å demontere.

Skrevet

Nei det var midt på, (støtfangeren). Så ut til å være rustet. Kan enn skjøte rørene eller er en avhengig av å bytte fra skjøtt/kopling til skjøtt/kopling ?

Hvor langt i så fall er dette røret eller strekker deg seg fra / til.

Skrevet

Jada, det er bare å kutte bort den rustede biten og sette inn gummi slange.

Rørene er jo der bare for lufting.

Skrevet

Du kan som sagt kappe av en del av røret og sette en slange som tåler bensin mellom. Men røret ditt er sikkert dårlig hele veien og det vil kanskje snart begynne å lukte bensin igjenn. Det beste er om du får byttet hele røret eventuelt erstatte det med slange slik jeg gjorde, da slipper du å tenke mer på det.

Skrevet

Jepp, burde vel kansje det.

Ut med støttfanger bak og ned med bensin tank da. Syntes jeg skimta unbrako hull i bolten i muttern til fangeren jeg/?. Noen tips til demonteringen da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...