Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om du har tenkt på å bygge seriøst eller bare billigst mulig...men om du bygger noe lavtrykksgreier så får du fort blod på tann og da må blokka byttes til M50B25 good 'ol støpejern anyway. Alublokka di er ikke så fryktelig sterk.

Jeg har sett bilen din på Revebanen og hos OS og den er bra påkosta kan man si, så det hadde jo vært riktig med en grom maskin også :P

Det er jo ikke så langt fra meg du holder til så hvis du vil ha litt inspirasjon så er det bare til å ta kontakt :wink: Jeg har spora fullstendig av..og har sikkert et par tips på veien.

Skrevet

328 kan nok trimmes den også, se f.eks. her:

http://www.bmwturbo328.com/

My car is a 1997 328i.The motor is a 2.8 liter at this time the motor has pushed 635 horse power to the wheels.Getting that power to the ground is another story. The best part is, it is a all stock motor except a m50 manifold and low compression gasket.

635Whp 590Wtq Built and installed By ICS

Engine:Stock 2.8 liter,M50 manifold,550 injectors,Cometic head gasket,Arp head studs

turbo:Gt35/40, ICS custom piping with 4 inch intake,E-boost controller,hks 40mm waste gate,AA exhaust manifold,Spearco intercooler, AA Alcohol/water injection,greddy boost and fuel gauge,aem afr meter,ics custom 3 inch exhaust,greddy turbo timer

Stock Ecu, AA/Ics tuned

Nx express Intercooler spray,DEI co2 fuel and air cooler

Fuel:walbro255 pump,ICS fuel rail,Aeromotive fuel pressure reg.

Trans:M3 5 speed,Clutch masters fx800 dual disc ceramic bronzed clutch,cluth masters light weight flywheel,UUC evo 3 shifter,UUC steel braided clutch line,UUC trany reinforcment bushings and cups,UUC Clutch stop

M3 rear frame,Turner solid frame bushings,turner weld in reinforcment plates,turner solid mono ball trailing arm bushings,UUC Adjustable Rear Control Arms,H&R lowering springs

M3 differential with 3.15 gears

VIS carbon fiber trunk and hood

Kosei 16x7 front

kosei 17x8.5 rear, Nitto drag radials 245/45/17

Special Thanks to George AT ICS,Karl at AA,Wife Laura and son Stephen

Skrevet
Vet ikke om du har tenkt på å bygge seriøst eller bare billigst mulig...men om du bygger noe lavtrykksgreier så får du fort blod på tann og da må blokka byttes til M50B25 good 'ol støpejern anyway. Alublokka di er ikke så fryktelig sterk.

Jeg har sett bilen din på Revebanen og hos OS og den er bra påkosta kan man si, så det hadde jo vært riktig med en grom maskin også :P

Det er jo ikke så langt fra meg du holder til så hvis du vil ha litt inspirasjon så er det bare til å ta kontakt :wink: Jeg har spora fullstendig av..og har sikkert et par tips på veien.

Takker for innspill. Jeg tror jeg trenger all den hjelpen jeg kan få :D Mulig at jeg har sett deg også...hvilken bil kjører du?...og hvor holder du til? Hadde satt stor pris på å få tips til hvordan ting kan gjøres.

Skrevet
The motor is a 2.8 liter at this time the motor has pushed 635 horse power to the wheels.

Fuel:walbro255 pump,ICS fuel rail,Aeromotive fuel pressure reg.

Litt vel optimistisk å tro at en walbro255 pumpe klarer å mate 635rwhp... :lol:

Og jeg mener US-modellen har støpejernsblokk mens EURO har alu..kan noen bekrefte dette?

Har en E30 M3 med 3-liters M20 twin turbo motor, gjenstår "litt" arbeid.

Så med andre ord er den ikke på veien enda, har 95% av delene :wink:

Holder til i Stavanger men har mekkelokaler på jæren.

/Stian

Skrevet
The motor is a 2.8 liter at this time the motor has pushed 635 horse power to the wheels.

Fuel:walbro255 pump,ICS fuel rail,Aeromotive fuel pressure reg.

Litt vel optimistisk å tro at en walbro255 pumpe klarer å mate 635rwhp... :lol:

Og jeg mener US-modellen har støpejernsblokk mens EURO har alu..kan noen bekrefte dette?

Har en E30 M3 med 3-liters M20 twin turbo motor, gjenstår "litt" arbeid.

Så med andre ord er den ikke på veien enda, har 95% av delene :wink:

Holder til i Stavanger men har mekkelokaler på jæren.

/Stian

Har du et tlf. nummer jeg evnt. kan nå deg på? Hadde vært kjempefint å få litt tips til hvordan jeg kan gå frem med ombyggingen.

Skrevet
The motor is a 2.8 liter at this time the motor has pushed 635 horse power to the wheels.

Fuel:walbro255 pump,ICS fuel rail,Aeromotive fuel pressure reg.

Litt vel optimistisk å tro at en walbro255 pumpe klarer å mate 635rwhp... :lol:

/Stian

Han har ihvertfall kjørt 10,xx på kvartmila, så litt må den kunne mate! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...