Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det første biltilsynet tar ikke EU kontroll lenger.

Vraker da ikke en e28 for de feila der.

For og spare på utgiftene kan du løsne seteryggen og legge selene bak der, da seler bak ikke ble påbudt før 1985 Og ta av tåkelysene eller tape over. Er bare påbudt og være i orden vis det først er der. Pusse våtslipe/eller tynner for og fjerne lakk på lykter.

Er bare en kveldsjobb på bukken dette. :D

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
jaha ? Dersom det du sier stemmer så beklager jeg påståeligheten.

Jeg var ganske sikker på at en kontrollert bil ble "anbefalt ikke godkjent" direkte til BT når kontrollen var ferdig.

Det står jo noe sånnt på seddelen, "Bilen anbefales ikke godkjent" eller noe sånt.

Men, mulig jeg tar feil.

Stemmer at det autoriserte verkstedet sender inn anbefaling om at kjøretøyet blir godkjent. Dette er et internt datasystem som heter "BUS" og som alle verksted benytter seg av - både når de skal fylle ut seddelen som du får og når de skal sende inn til BT.

Ikke alle verskted er like strenge på en EU-kontroll. Grunnen kan være så enkel at de har gammeldags og tungvint utstyr å benytte til å måle ulike verdier for ting på en effektiv måte. Dermed vil verkstedet bruke så lang tid for å måle den nøyaktige verdien på din bil at de taper penger i form av tid. Alt går egentlid på tid - jo kortere - jo mer penger tjent. Litt trist, men sant.

Skrevet

Her er svaret på min mail til Vegvesenet

"Hei

Du lurer på om du kan ta flere Eu-kontroller på samme kjøretøy.

Ja, du kan ta så mange Eu kontroller som du vil og reparere etter den som blir billigst, men du kan ikke fikse litt fra den ene kontrollen og litt fra den andre, du må fikse alt som står på den kontroll seddelen du velger.

Med hilsen

Tony Paulsen

Inspektør

Statens vegvesens svartjeneste

Telefon: 06640

www.vegvesen.no

Vær oppmerksom på at vårt svar i denne e-post kun er veiledende. Forespørsler som krever saksbehandling etter forvaltningsloven, kan ikke besvares med e-post og må rettes skriftlig til Statens vegvesen i din region Tenk miljø - spar papir. "

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...