Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noe bra å nyttig tips å gi meg, ang at jeg skal ta av all lakk på en bil utvendig. Skal ha den helt plate rein. Kan jo slipe den, men hadde tenkt meg noe mer lett vint. Alle tips er gode.

Skrevet

Da må du vel helst få den sandblåst. Ett firma her i byen Nor-Pro,som tar rundt en 4-5 tusen for en sån jobb. ¨Å da syregrunder di den etterpå også.

Vist ikke så kan du jo tømme bremseveske over bilen da og la det virke en stund :D:evillol: hehe.MEN IKKE TIL Å ANBEFALE.

Skrevet

Med sandblåsing, blir karosseriet bulkette! Men jeg har hørt noe om kalk blåsing? Men hvem gjør det på Østlandet??

Skrevet

Vist ikke så kan du jo tømme bremseveske over bilen da og la det virke en stund :D:evillol: hehe.MEN IKKE TIL Å ANBEFALE.

høres ut som du har god erfaring med dette? :P

men sandblåsing tror jeg er det beste for å få bort all lakk og eventuell rust.

men det finnes vel forskjellige typer sandblåsing, hvor de bruker andre typer "sand" (glass, plast osv..)

jeg er ingen ekspert men om det blir veldig bulkete så virker det som noen gjør noe galt.

Skrevet

bruker du bremse veske blir lakken helt myk! bare bruke en sparkel spade eller lignende å ta av lakken, men blir ikke så veldig pent! ellers kan du bruke pakkningsfjærner, fungerer på samme måten...

Skrevet

en ulempe med syrebad er vell behandlingen etterpå? for det finnes vell ikke galvaniseringsbad her i norge?

malingsfjerner er fint. du smører det på, venter en liten stund og skraper det av.

Skrevet

Jeg må ha av all lakk. Skal ikke ha lakk, bare rent metall. Skal smøre eller lakke klar lakk over. ( ikke BMW dette skal brukes til) Det er org lakk på nå. Jeg får prøve med Aceton, bremse veske, Reprin og andere malings fjernere. Men luft sliper å litt grovt papir, så er mye gjort i solen, med et par brune til. :D:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...