Gå til innhold

BMW M3 3.2 Compact Bilder/Video - || Vurderer salg ||


DarkZun
 Share

Liker du bilen?  

212 stemmer

  1. 1. Liker du bilen?

    • Ja
      177
    • Nei
      37


Anbefalte innlegg

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Endelig litt info og bilder av godbilen, Lars Erik! Hadde ikke du solgt felgene da..? :wink:

Ja nå kan du lure Raymond;) Blir det samkjøring oppover 28 mai eller?

Hehe! Ja, jeg visste jo egentlig det med felgene da. Du fortalte jo det når dere var her sist. Vi kan sikkert få til en samkjøring den 28.! Kan jo snakkes nærmere. Dere skal kanskje en tur til Halden den 16.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig litt info og bilder av godbilen, Lars Erik! Hadde ikke du solgt felgene da..? :wink:

Ja nå kan du lure Raymond;) Blir det samkjøring oppover 28 mai eller?

Hehe! Ja, jeg visste jo egentlig det med felgene da. Du fortalte jo det når dere var her sist. Vi kan sikkert få til en samkjøring den 28.! Kan jo snakkes nærmere. Dere skal kanskje en tur til Halden den 16.?

Klart vi tar en tur til Halden den 16....må bare finne en passende bil. Dodge Dart eller Impala? hehe! Tar en prat med Høiomen, så ringer vi deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du noge internett sia te der du fant den vraka m3en ??

min drøm er og gjøre det same som du har gjort.. er det noge så må spesial lages ?? mange vanskelige ting ?? kan du ikke fortella litt om bygginga ?? er veldigt intressert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du noge internett sia te der du fant den vraka m3en ??

min drøm er og gjøre det same som du har gjort.. er det noge så må spesial lages ?? mange vanskelige ting ?? kan du ikke fortella litt om bygginga ?? er veldigt intressert

Det er en del ekstra vanskeligheter når det bygges i en Compact, men det er langt ifra umulig. Ser du har en sedan, og da er alt mye greiere siden du kan flytte over alt fra delebilen (i ditt tilfelle helst en M3 sedan) Hvis du har planer om å gjøre dette med en Compact, så er det bl.a bakstilling som trengs fra M Roadster (eventuelt fra en E30, men dette er ikke å anbefale), du må modifisere mellomaksel, det er viktig å få med tenningslås og nøkler fra eventuell delebil (dette er pga av det forholdsvis avanserte startsperre systemet, men lar vær å gå i detalj på dette her nå, men hvis du lurer på noe ang. dette senere så får du si ifra)

I mitt tilfelle så har jeg også flyttet over hele det innvendige ledningsnettet, noe som ikke er strengt tatt nødvendig. Dette er svært mye jobb, men fordelen er at du kan bruke alt utstyr og ting og tang som er i M3'n du tar deler fra, som ikke vanligvis finnes i compact og andre E36'r med lite utstyr. Eksempelvis har jeg innvendig avblendbart speil, org. BMW fjernstyrt sentrallås osv. Jeg har litt dårlig tid i skrivende stund, så du får PM meg senere en gang hvis du lurer på noe mer spesifikt.

Kom på en kjapp ting til...jeg har sveiset en kasse under bagasjerommet til batteriet, da du ikke lenger har plass til dette i motorrommet. Når det gjelder pris på et slikt prosjekt er det helt hva du legger i det selv...spennvidden ligger fra ca. 100 -300 000. Førstnevnte sum blir ikke akkuratt noen vidunderbil, men artig morro. Har mitt regnestykke, men det får vi ta over PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel helt ærlig innrømme at jeg synes compacten din er rå vis man liker honda civic (noe den ligner fælt på)(( eller egentlig alle compacter)). Men men fine felger i alle fall da. Er jo som og banne i kirken da og ha audi farge på ett gudomelig merke, men du har jo ikke respekt for BMW emblemet eller noe det står for så hva kan man vente seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel helt ærlig innrømme at jeg synes compacten din er rå vis man liker honda civic (noe den ligner fælt på)(( eller egentlig alle compacter)). Men men fine felger i alle fall da. Er jo som og banne i kirken da og ha audi farge på ett gudomelig merke, men du har jo ikke respekt for BMW emblemet eller noe det står for så hva kan man vente seg.

Det er helt topp Patrick...nå blir det bank å få utover sommeren;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fantastisk strøken Compact, Lars Erik! Jeg fulgte jo delvis denne bilen litt via deg når den ble bygget :) Og husker første gangen jeg så den på Rudskogen, hehe. RÅ!

Dette er månedens bil juni 2006 etter min mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coupèr har jeg hatt nok av;)

vektfordelingen er ca 55/45. Batteriet er flyttet bak, bakstilingen er en del tyngre enn fra 316 osv. Jeg skal veie den før BMW treffet 27/28, så da får vi se hva nøyaktige tall er. Har veid den en gang før, men unøyaktig på en toll vekt...litt bagasje osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er gjort med motoren siden den har 330hk?

Chip, Köhler eksos eksos hele veien, filter, fjernet katalysator. Dette utgjør fint 10-15 hk:) Spesielt siden katalysatoren på 3.2 M3 er noe underdimensjonert..særlig etter noen år når det legger seg en del avleiringer på trådene.

Har du målt den på rulle?? Mye hk med orginalt innsug synes jeg..

en 3.2l M3 motor har orginalt 321 HK,og med alle de modifiseringene han har gjort er det ingen overdriving å si at han har økt med 9 HK!

pen bil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...