Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sentral-låsen for min bmw 318 e36 har sluttet å virke.

Kobla av batteriet for å ladde det, bilen var da ulåst, når jeg kobla til batteriet låste den alle dørene og bensinlokket. Jeg kom meg inn i bilen fra en bakdør som sentrallåsen ikke fungere på, men klarer ikke å få opp dørlås-knotten fra innsiden på noen av dørene, det hjelper heller ikke å bruke nøkkel fra utsiden.. dør-knottene er låst...

Har sjekka sikringer, men de ser bra ut. Har lest en del av tiligere poster om sentral-lås men blei ikke så klok av det.. Noen som har vært bort i lignende?

takk for alle svar:)

mvh Martin

Skrevet

Du behøver ikke koble fra batteriet for å sette det på lading. Har aldri gjort det og har aldri hatt problemer.

Skrevet
Du behøver ikke koble fra batteriet for å sette det på lading. Har aldri gjort det og har aldri hatt problemer.

ok, men er ikke akkuratt det jeg vil trenger hjelp til nå :wink:

Skrevet

Har du prøvd å holde dørhåndtaket ute mens du bruker nøkkel? Det er nødprosedyren om bilen er tom for strøm. Om det ikke går så koble fra batteriet igjenn og lås opp ved hjelp av nødprosedyren som nevnt. La førerdøren så åpen når du kobler til batteriet igjenn, den skal ikke kunne låses da. Du får prøve deg frem, LYKKE TIL.

Skrevet

Kan hende du må ta i litt for å klare å vri nøkkelen når du bruker nødprosedyren. Mekanismen er gjerne litt treg ettersom den sjelden brukes.

Skrevet
Kan hende du må ta i litt for å klare å vri nøkkelen når du bruker nødprosedyren. Mekanismen er gjerne litt treg ettersom den sjelden brukes.

jeg kan vri nøkkelen 90 grader begge veier, uten at det sjer noe...

noen forslag om hvordan få opp bensinlokket da? jeg må vel bare få opp den sentrallåsen?

Skrevet

På min er det en svart knapp i bagasjerommet det går an å dra i for å åpne tanklokket. Knappen er festet til låsen på tanklokket med en snor. Har du ikke denne knappen kan du dra av trekket slik at du kommer til låsen. Da kan du pirke av låsepinnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...